نبرد دو خودرو از دو نسل متفاوت + ویدیو

نبرد دو خودرو از دو نسل متفاوت + ویدیو
مانند هر سال جشنواره سرعت گودوود ( Goodwood Festival of Speed) امسال هم برگزار شد تا علاقه مندان به خودرو از رویارویی خودروهای جذاب در مسابقه های مختلف لذت ببرند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

از سال ۱۹۹۳ این فستیوال از مهمترین جشنواره های بریتانیا در زمینه خودرو بوده و اکنون دوست داران خودرو در سراسر دنیا با این جشنواره آشنا هستند و آن را دنبال می کنند. گذشته از عملکرد فوق العاده برند های مختلف خودرو و حضور قوی آن ها در این جشنواره بیایید این بار به رویاریی جذاب دو خودرو از دو قرن متفاوت بپردازیم.
در ویدیوی زیر ابتدا عملکرد مرسدس Grand Prix مدل ۱۹۰۸ را می بینیم. خودرویی دو نفره با دسته دنده ای در کنار راننده که خارج از اتاق خودرو به نظر می رسد. چرخ های باریک و طراحی کلاسیک نشان دهنده یک ماشین مسابقه کلاسیک است. خودرویی با موتور ۱۲۰ اسب بخاری و سر و صدای یک کلاسیک قوی که در زمان خودش یکی از سریع ترین ها بوده است. اما در ادامه، عملکرد خودرویی بسیار متفاوت و مدرن را خواهید دید. ” روبوکار ” ( ترکیب ربات و خودرو )، یک خودروی تمام برقی است و به طور کامل خودران است. هرکدام از چرخ های روبوکار یک موتور مستقل برقی دارد و این موتورها در مجموع توانی بیش تر از ۷۲۰ اسب بخار برای این خودرو به ارمغان می آورند. اما نکته جالب تر صدای این خودرو است که در مقایسه با مرسدس بنز کلاسیک، صدای تکنولوژی و آینده می دهد.
اما رکورد این دو خودرو با وجود فاصله سنی حدود ۱۲۰ سال بسیار به هم نزدیک است. مرسدس مسیر مسابقه را در یک دقیقه و ۳۳ ثانیه طی می کند و با این که در ویدیوی مربوط به روبوکار زمانی ثبت نشده است، با بررسی ویدیو متوجه می شویم که روبوکار مدرن تنها کمی سریع تر از مرسدس، مسیر را می پیماید. تیم سازنده روبوکار گفته است در این هفته رکوردگیری دیگری را انجام خواهد داد، زیرا آن ها انتظار ثبت زمان بهتری را از این خودرو داشته اند.

قدرت بیش تر از ۷۲۰ اسب بخار برای روبوکار انتظار عملکرد بهتری را به وجود می آورد اما باید این را نیز در نظر گرفت که این خودرو به طور کامل خودران است و با توجه به مسیر پر پیچ و خم گودوود ثبت همین رکورد هم بسیار عالی است. چرا که این خودرو باید مسیر را اسکن کند و هرچه پیچ ها در مسیر بیش تر باشد از سرعت کاسته خواهد شد.

گروه مستند اسب بخار
محمدرضا پاداش

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.