آیا چند هزار خودرو در پروژه های عمرانی تهران مخفی شده اند؟

آیا چند هزار خودرو در پروژه های ساختمانی تهران مخفی شده اند؟
به تازگی تصاویری منتشر شده که گویا در یکی از پروژه های بزرگ تجاری غرب تهران، بیش از دو هزار دستگاه خودرو وارداتی صفر کیلومتر در پارکینگ های آن دپو شده و گویا نزدیک شدن به این خودروها حتی برای کارگران این پروژه عمرانی کار آسانی نیست.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

آن چیز که امروز در فضای مجازی دست به دست می شود، خبر از حضور بیش از دو هزار کیا اپتیما صفر کیلومتر در بزرگترین پروژه تجاری غرب تهران است و به گفته شاهدان، این چند هزار خودرو پیش از آغاز سال جدید به این محوطه آمده اند. این پروژه بزرگ که چند سالی است در منطقه ۲۲ تهران در دست انجام است و گویا بخش خصوصی متولی آن اعلام می شود، به گفته کارگران مشغول به کار حدود ۴ ماه است که توان پرداخت حقوق به برخی از نیروها را ندارد و با این حال شاهد هستیم که سرمایه عظیمی از نقدینگی به صورت خودروهای وارداتی در پارکینگ این مجتمع در حال ساخت نگهداری می شود.
از روز گذشته کاربران اینستاگرام و توییتر می گویند که شاید حضور این خودرو در انبار این مرکز عمرانی خبر از نقش آفرینی سازندگان این ملک در بازار ارز و سکه را به ما می دهد و از طرفی برخی این خودروها را به همان ترخیص های شبانه و مخفیانه از گمرک ارتباط می دهند. جالب است بدانید که کیا اپتیما ۲۰۱۷ یکی از پرطرفدارترین خودروهای وارداتی بازار به حساب می آید و اگر در این چند ماهه برای خرید این خودرو اقدام می کردید، به احتمال زیاد با نبود نسخه صفر کیلومتر آن و یا سخت پیدا کردن این خودرو مواجه می شدید. برخی فعالان بازار خودرو در خیابان بهشتی و مطهری تهران می گویند که چند ماه قبل از آغاز سال جدید به صورت ناگهانی تزریق اپتیما به بازار خودرو به شدت کاهش پیدا کرد و همین اتفاق باعث شده تا بهای آن از پیش از ماجرای گرانی خودرو هر روز بالاتر برود. با انتشار تصاویر بیش از دو هزار دستگاه کیا اپتیما در پارکینگ این پروژه عمرانی، برخی فعالان بازار معتقد هستند که می تواند با بخشی از این خودرو، حداقل حباب قیمتی اپتیما و برخی رقبا را شکست.
حال باید دید که نهاده های نظارتی در خصوص حضور این تعداد خودرو آن هم در پارکینگ یکی از پروژه های در حال ساخت، چه واکنشی نشان می دهند و سازندگان این مجتمع تجاری چه دلایلی را برای حضور این خودروها مطرح می کنند؟

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.