بالاخره متخلفان واردات خودرو های قاچاق مشخص شدند

بالاخره متخلفان واردات خودروهای قاچاق مشخص شدند
پس از اظهارهای مختلف درباره متخلفان واردات غیر قانونی خودرو در زمان بسته بودن سایت ثبتارش بالاخره «حمیدرضا فولادگر» رئیس کمیسیون ویژه «حمایت از تولید ملی» اعلام کرد که بخشی از این تخلفات از سوی کارکنان سازمان توسعه و تجارت و بخش دیگر از سوی واردکنندگان رسمی و غیررسمی انجام شده است و البته وزارت «صنعت، معدن و تجارت» هم در این میان بدون تقصیر نبوده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش اسب بخار به نقل از دیجیاتو،واردات بیش از ۱۳ هزار خودرو در زمان توقف واردات حواشی بسیاری در پی داشت. وزارت صنایع واردات غیر قانونی ۶ هزار و ۸۰۰ خودرو را تایید کرد، اما انجمن وارد کنندگان خودرو اعلام کرد ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار خودرو وارد کشور شده است.

در ادامه این ماجرا رئیس بازرسی کل کشور اعلام کرد که سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) هک شده و ازین طریق حدود ۵ هزار خودرو مدل بالا و گران قیمت ثبت سفارش شده و وارد کشور شدند. اما این پاسخ هیچ کس را قانع نکرد. روابط عمومی وزارت صنعت ادعای هک شدن سایت را رد کرد و پس از آن «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت اعلام کرد که وزارت صنعت به هیچ وجه هک شدن سایت ثبت سفارش را رد نکرده است.

با این حال ابهامات به وجود آمده از بین نرفتند و گزارش این تخلف با همکاری کمیسیون «صنایع و معادن» و کمیسیون «ویژه حمایت از تولید ملی» تهیه و به صحن علنی مجلس ارائه شد.فولادگر، در این باره به جزئیات گزارش اعمال «ماده ۲۳۶ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس» اشاره کرد و به میزان گفت:

«در این گزارش به تخلف در زمانی که سامانه ثبت سفارش خودرو بسته بوده، ولی ۶ هزار خودرو ثبت سفارش شده است، اشاره شده که البته وزارت صنعت، معدن و تجارت معترف به این مسئله بوده است. بخشی از این تخلفات از سوی کارکنان سازمان توسعه و تجارت بوده و بخش دیگر از آن از سوی واردکنندگان رسمی و غیررسمی انجام شده است و البته وزارت «صنعت، معدن و تجارت» هم تخلفاتی را انجام داده است.در صورت موافقت نمایندگان با گزارش تخلفات انجام شده درباره ثبت سفارش خودرو، درخواست ما این است که قوه قضائیه این مسئله را رسیدگی کند که البته این قوه هم اقداماتی را در این راستا آغاز کرده است.»

پس از پیگیری‌های مداوم به نظر می‌رسد متخلفان مشخص شدند و قوه قضائیه برای رسیدگی به پرونده وارد عمل شده است. با این حال باید دید برای متخلفانی که از فروش خودروهای گران قیمت در زمان ممنوعیت واردات سود کلان برده اند چه حکمی صادر خواهد شد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.