رنو مگان جدید برای انجام تست ها به ایران آمد

رنو مگان جدید برای انجام تست ها به ایران آمد
با توجه به تصاویر ارسالی از جانب مخاطبان اسب بخار، رنو مگان نسل جدید با پلاک گذر موقت در خیابان ها و جاده های کشور دیده شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

با پیگیری های انجام شده گویا سه دستگاه از این خودرو فرانسوی برای انجام برخی تست های فنی و انجام فرایند تطبیق سازی با شرایط کشور به ایران وارد شده و حال واحد فنی رنو پارس، این سه خودرو را در جاده های و خیابان های مختلف مورد بررسی قرار داده است. مرحله تطبیق پذیری یکی از مهمترین فرایندهای پیش از عرضه هر خودرویی است که در صورت طی مراحل اصولی و مهندسی، می توان خودرویی مناسب با شرایط هر کشور را به دست مشتریانش رساند و از طرفی هزینه های جاری و دقت عملکرد یک محصول را برای مشتری به صرفه تر کرد.
حال می بینیم که رنو پارس همچون دوره های گذشته تطبیق سازی محصولات رنو را پیش از عرضه در اولویت خود قرار داده و رنو مگان را با موتور ۱.۲ لیتری توربو و جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه به مرحله تطبیق پذیری رسانده است. این پیشرانه می تواند ۱۳۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۹۵ تا ۲۰۵ نیوتون متر تولید کند و از طرفی به واسطه یک جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه توانش را به چرخ های جلو برساند. در بررسی های انجام شده مگان جدید می تواند با این پیشرانه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در محدوده ۱۰ ثانیه ثبت کند. آن طور که مشخص است برنامه عرضه رنو مگان با نسخه سدان در پیش گرفته شده و هنوز خبری از مدل هاچبک برای بازار ایران نیست.

اما نکته قابل توجه این است که در شرایط فعلی امکان ورود این خودرو به بازار ایران به هیچ وجه وجود ندارد. زیرا طبق قوانین جدید واردات هرگونه خودرو به کشور ممنوع شده و چند وقتی است که شرکت های واردکننده هم نمی توانند، خودرو را در به مرحله ثبت سفارش برسانند. حال باید منتظر ماند و دید که در هفته های جاری تصمیمات هیات دولت و همچنین وزارت صمت برای بازار خودرو چه خواهد بود و آیا اجازه داده می شود تا دوباره پای خودروهای وارداتی به بازار ایران باز شود یا خیر؟

شما مخاطبان اسب بخار می توانید ویدیو تست و بررسی رنو مگان جدید را در فصل سوم اسب بخار مشاهده نمایید.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.