مینیاتور / تویوتا پرادو 2010
مینیاتور نام برنامه ای جدید از گروه مستند اسب بخار است که در آن به یکی از جذابترین علاقه ماشین بازها و بررسی ماکت خودروها می پردازیم.در این قسمت،ماکت تویوتا پرادو ۲۰۱۰ را به برنامه آورده ایم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

تویوتا پرادو به عنوان یکی از محبوبترین شاسی بلندهای واقعی بازار ایران و خاورمیانه شناخته می شود. این خودرو شهرت خود را با دو نسل در ایران تجربه کرده است، آخرین سری آن با مدل های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ وارد بازار کشور شد. جالب است بدانید که کمپانی تویوتا هنوز اتاق این خودرو را تغییر نداده و تنها در این سال ها، پرادو را با فیس لیفت های مختلف به بازار جهانی معرفی کرده است. در بسیاری از بازارهای دنیا، پرادو به عنوان یک نام مستقل به حساب نمی آید و در اصل اسم کامل آن، یعنی تویوتا لندکروزر پرادو نیز اعلام می شود. قوی ترین نسخه های این شاسی بلند ژاپنی با موتورهای شش سیلندر عرضه شده است و هیچگاه مانند پدر خود، یعنی تویوتا لندکروزر به موتور ۸ سیلندر مزین نشده است. جالب است بدانید که بسیاری از ویژگی های تویوتا پرادو این اتاق با لنکروزر اتاق ۲۰۰ برابر است و در موارد قابل توجهی، امکانات، ایمنی و فناوری بیشتری در پرادو به نسبت لندکروزر دیده می شود. اما به خاطر ذات آفرودی و خشن تویوتا لندکروزر، این شاسی بلند به خاطر موتورهای قویتر نیز به پرادو ترجیح داده می شود. این اتاق تویوتا نیز در نسخه سه درب یا همان دو درب به بازار ایران با پیشرانه ۲.۷ لیتری ۴ سیلندر عرضه شد. البته که تعداد بسیاری از مدل، به پیشرانه ۶ سیلندر مجهز هستند و VX پشت درب صندوق آن ها چسبانده شده که از نظر امکانات ایمنی، گیربکس و بسیاری از موارد فنی با نسخه ۲.۷ لیتری متفاوت هستند.
اما ماجرای ماکت این اتاق پرادو از جایی شروع می شود که کمپانی تویوتا عرضه بازار چین این خودرو را به کمپانی FAW یا همان فاو می سپارد. فاو هم با تولید مدل های مختلف این خودرو و نیز توانست بازار مهمی از خودروهای آفرودی چین را به دست بیاورد و در پی آن ماکت های این خودرو هم کم کم محبوب شد. احتمال آن زیاد است وقتی ماکت تویوتا لندکروزر و پرادو را با هر برندی که خریداری کنید، نشان تجاری فاو هم در شناسنامه خودرو درج شده باشد.
حدود ۷ سال پیش، یک بررسی اقتصادی نشان داد که در میان تمام خودروهای SUV، ده نوع خودرو هستند که ثروتمندترین افراد نیز آن ها را در پارکینگ خود نگه می دارند. تویوتا لندکروزر پرادو نیز به عنوان دهمین خودرو SUV برای ثروتمندان معرفی شد و تویوتا لندکروزر اتاق ۲۰۰ نیز رتبه هشتم را به خود اختصاص داد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.