حدس بزنید برنده کیست، ب ام و M4 یا نیسان GT-R ؟ + ویدیو

حدس بزنید برنده کیست، ب ام و M4 یا نیسان GT-R ؟ + ویدیو
وقتی بحث سرعت به میان آید، نیسان GT-R از شهرت بسیاری برخوردار است. این خودرو محبوبیت بسیار بالایی کسب کرده بود، حتی پیش از ورود به خاک ایالات متحده آمریکا.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در حقیقت این سوپراستار کمپانی نیسان، بسیار قدرتمند است و بسیاری از خودروها در جای جای جهان با سناریوهای مختلف، مغلوب این اعجوبه صنعت خودروسازی شده‌اند.
در تمامی این سال‌ها ب ام و M3 در زمره رقیب های گودزیلا قرار می‌گرفت و بارها از GT-R شکست خورده بود. نمی دانم چرا اما گویا به قدر کافی خوب نبود.
خوب، حالا که ب ام و M4 که سبک تر و قدرتمندتر از M3 است در برابر GT-R برای مسابقه درگ یک چهارم مایل، صف آرایی می‌کند، که رویدادی بسیار چشم گیر خواهد بود.
ب ام و M4 شانس بیش تری در برابر گودزیلا خواهد داشت، نه این که بخواهیم GT-R بازنده باشد، بلکه حریف چغرتر، جذاب تر است.
در این ویدیو شاهد دو مسابقه هستید که پس از مسابقه اول جای شرکت کنندگان تغییر می کند. در مسابقه اول می بینیم که نیسان GT-R با چه اشتیاقی سعی در حفظ تاج و تخت خود دارد و M4 نیز به آسانی پا پس نمی کشد و به خوبی به مسیر ادامه می دهد و فاصله را کاهش می دهد، اما موفق نمی شود. نیسان مسابقه اول را با ۱۰.۶۱ و M4 با ۱۰.۹۹ به پایان می رسانند.
در مسابقه دوم که GT-R به دوربین پیست نزدیک تر است، شروع شانه به شانه ای دارند، اما باز هم GT-R از تاج پادشاهی خود به آسانی نمی گذرد. قدرت ۵۶۵ اسب بخاری موتور ۲ توربوی آن برای ب ام و سبک وزن غیر قابل مهار به نظر می رسد. نیسان این بار حتی سریع تر از بار قبل خط پایان را لمس کرد و ربع مایل را در ۱۰.۵۹ ثانیه پیمود در حالی که M4 این مسیر را باز هم در ۱۰.۹۹ ثانیه به پایان رساند.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.