رونمایی از شورلت Blazer سال ۲۰۱۹ +ویدیو

رونمایی از شورلت Blazer سال ۲۰۱۹ +ویدیو

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

کمپانی شورلت بالاخره از کراس اوور خود یعنی Blazer سال ۲۰۱۹ رونمایی کرد.
این خودرو بین دو خودروی Equinox و Traverse قرار می‌گیرد و از طراحی خشونت‌آمیزی برخوردار است. به سختی می‌توان تشابه این خودرو را با شورلت Camaro کتمان کرد. بخش جلویی این خودرو ما را به یاد جیپ Cherokee می‌اندازد. چراغ‌های دید در روز آن به صورت جداگانه در بخش بالایی و چراغ‌های جلوی HID در پایین قرار دارند و جلوپنجره ی بزرگ این خودرو را احاطه کرده‌اند.

رونمایی از شورلت Blazer سال ۲۰۱۹ +ویدیو

شورلت Blazer از خطوط طراحی متعددی در بخش کناری خودرو بهره‌مند است. یکی از چراغ جلو به سمت آینه‌های جانبی کشیده شده است و دیگری از قوس گلگیر جلو آغاز شده، در امتداد نمای جانبی کشیده شده و به سمت ستون D امتداد پیدا می‌کند و نهایتاً در اسپویلر درب صندوق بار ناپدید می‌شود. خط دیگر از دستگیره درب عقب شروع شده و تا چراغ‌های LED عقب خودرو ادامه دارد.

رونمایی از شورلت Blazer سال ۲۰۱۹ +ویدیو

نیروی محرکه این مدل از موتوری ۲.۵ لیتری چهار سیلندر و یا ۳.۶ لیتری V6 تامین می‌گردد. تنها گیربکس قابل سفارش مدلی اتوماتیک و نه سرعته می‌باشد. موتور چهار سیلندر قدرتی معادل با ۱۹۳ اسب بخار و گشتاوری ۱۸۸ پوندی دارد در حالی که نمونه V6 به میزان ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۹ پوند گشتاور تولید می‌کند. هر دو مدل از سیستم استارت-استاپ خودکار برخوردار هستند. مدل‌های دارای سیستم چهار چرخ متحرک از سیستم Traction Select بهرمند هستند که در شرایط غیر ضروری نیرو را از چهار چرخ جدا کرده و به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

رونمایی از شورلت Blazer سال ۲۰۱۹ +ویدیو

مدل‌های RS و Premier از سیستم پیچیده‌تر دوکلاچه برای حالت چهارچرخ متحرک استفاده می‌کنند. در ضمن این دو مدل از بروزرسانی های ظاهری متعددی نیز برخوردار هستند. برای مثال مدل Premier به تزیینات کرومی و مدل RS به تزیینات مشکی رنگ مجهز هستند. به گفته کمپانی شورلت داخل خودرو طراحی راننده محور دارد. جای زانو با پدی نرم برای راحتی بیشتر، هواکش‌ها و دستگیره‌هایی دایره‌ای شکل از این جمله نکات ریز طراحی محسوب می‌شوند که در اینجا هم تاثیر شورلت Camaro غیر قابل انکار است. این خودرو اولین محصول شورلت است که به سیستم مدیریت فضای بار مجهز است که در مدل‌های RS و Premier به صورت استاندارد ارائه می‌شود. این سیستم از ریل و حصاری تشکیل شده‌است که به شما این امکان را می‌دهد که فضای صندوق بار را برای جای دادن اجسام کوچکتر، مدیریت کنید.

شورلت این خودرو را به سیستم‌های تکنولوژیکی متعددی مجهز کرده است. به عنوان مثال در محفظه داشبورد به صورت الکترونیکی قفل می‌شود. شارژر بی‌سیم در دسترس است و سیستم صوتی از شش درگاه برای اتصال USB پشتیبانی می‌کند. کروز کنترل تطبیق پذیر، سیستم خودکار گرم کننده فرمان و سیستم خودکار گرم/سرد کننده صندلی‌ها که با ریموت استارت خودرو به صورت از راه دور کار می‌کنند از دیگر نکات این خودرو محسوب می‌شوند. این خودرو‌ در اوایل سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد آمد.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.