هاوال H9 گروه ” بهمن ” به گمرک جنوب رسید

هاوال H9 گروه " بهمن " به گمرک جنوب رسید
در پی ارسال تصاویری از آخرین خودروهای جدید موجود در یکی از گمرک های بندرعباس از سوی مخاطبان ” اسب بخار “، مشخص شد محموله اولیه هاوال H9 به ایران رسیده است. این خودرو قرار است به صورت وارداتی از سوی گروه ” بهمن ” و شرکت ” بهمن موتور ” تا چند هفته دیگر وارد بازار کشور شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

گروه ” بهمن ” از سال گذشته به عنوان نماینده رسمی ” هاوال ” در ایران شناخته می شود و چند وقتی است با راه اندازی خط تولید محصولات این برند چینی، H2 را در تهران تولید و مونتاژ می کند. از همان ابتدای رسانه ای شدن فعالیت گروه ” بهمن” با کمپانی ” گریت وال ” و ” هاوال “، اعلام شد که هاوال H2 به صورت تولید داخل در اختیار مشتریان قرار می گیرد و پس از آن هاوال H9 به عنوان پرچم دار این برند از طریق واردات مستقیم به بازار ایران می آید. مدیران ارشد گروه ” بهمن ” و شرکت ” بهمن موتور ” اعلام کرده اند به غیر از این دو محصول، تا پایان امسال، هاوال H6 در آخرین نسخه به خط تولید این شرکت می آید.
اما هاوال H9 را می توان برگ برنده این برند چینی و گروه ” بهمن ” برای اثبات کیفیت، فن آوری و توانمندی معرفی کرد. H9 در قالب یک خودروی شاسی بلند ( SUV ) چند سالی است در بازار چین، استرالیا، روسیه و… به فروش می رسد و جزء معدود خودروهای چینی است که توانسته در بحث آلایندگی، استاندارد جاده ای و ایمنی در تصادف ها از چند موسسه چینی و غیر چینی امتیازهای حداکثری را دریافت کند.
با توجه به تصاویر ارسالی از سوی مخاطبان ” اسب بخار “، گویا تعداد قابل توجه ای به عنوان نخستین محموله هاوال H9 به کشور وارد شده و این خودروها نیز در نسخه فول آپشن در کمپانی هاوال چین ساخته شده اند.


هاوال H9 به عنوان یک خودروی SUV از سیستم شاسی مستقل و غیر مونوکوک بهره می برد و یک پیشرانه ۲ لیتری توربو وظیفه ایجاد توان حرکتی برای آن را دارد. این موتور می تواند با تولید قدرتی حدود ۲۱۵ اسب بخار با گشتاور ۳۲۴ نیوتن متر، توان لازم برای به حرکت در آوردن این خودروی دو دیفرانسیل را فراهم کند. جعبه دنده H9 از نوع ۶ دنده اتوماتیک است و می تواند با تنظیمات مکانیکی و الکتریکی که روی آن انجام شده است، قدرت را به صورت اختصاصی به محور عقب، به صورت اتوماتیک میان چرخ های جلو و عقب و با ضریب های سبک و سنگین دیفرانسیل به چرخ ها منتقل کند. ابعاد هاوال H9 و همچنین طراحی و اصول پلتفرم آن بسیار شبیه تویوتا لندکروزر پرادو است و این خودرو هم به ۷ صندلی برای سرنشینان مجهز است. امکانات رفاهی و ایمنی این شاسی بلند چینی تا حد زیادی کامل است و می توان آن را در این امکانات برابر با خودروهای غیر چینی دانست. نکته قابل توجه این است که نام چینی آن باعث نمی شود هاوال H9 خودرویی ارزان قیمت باشد، زیرا این خودرو به عنوان یک SUV بزرگ معرفی شده و در بازار جهانی نیز قیمت کمی ندارد. از سویی دیگر با توجه به وضعیت بازار ارز و همچنین قوانین جدید واردات، می توان توقع داشت هاوال H9 به عنوان یک شاسی بلند بزرگ چینی وارداتی قیمتی فراتر از ۲۲۰ میلیون تومان را داشته باشد. به احتمال زیاد در هفته های آتی، گروه ” بهمن ” و شرکت ” بهمن موتور ” پیش فروش این خودرو را با توجه به موجودی های انبار خود آغاز می کنند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.