شتاب تسلا مدل S

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شتاب ، نام برنامه ی جدید از گروه مستند اسب بخار است که به صورت مرتب از این وبسایت منتشر می شود. در این قسمت از برنامه شتاب، به سراغ شتاب تسلا مدل S رفته ایم.

سال گذشته در پی سفر یک خانواده اروپایی به ایران با خودرو تسلا مدل S، این خودرو به فصل سوم برنامه اسب بخار آمد و برخی ویژگی های آن مورد بررسی قرار گرفت. تسلا مدل S به عنوان یکی از معروفترین محصولات تسلا آمریکا شناخته می شود. این خودروساز شهرت و محبوبیت فراوانی برای ساخت خودروهای تمام الکتریکی و خودران دارد. تسلا مدل S از نظر فنی در نسخه های مختلفی به بازار جهانی عرضه شده و یکی از رایجترین محصولات الکتریکی بازار جهانی است.
نسخه ۸۵ کیلوواتی این خودرو با توجه به سفارش مشتری می تواند تنها دیفرانسیل عقب و یا دو دیفرانسیل باشد. این نسخه از مدل S، با هر بار شارژ کامل و نوع سفارش راننده برای قابلیت های خودرو، مسافت ۴۸۶ تا ۵۲۸ کیلومتری را می پیماید. همچنین این خودرو ۸۵ کیلووات ساعتی می تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در بازه ۳ تا ۵٫۴ ثانیه ثبت نماید. نسخه خریداری شده توسط این خانواده اروپایی که برای سفر به آسیا و ایران، آن را انتخاب کرده بودند می توانست این شتاب را در محدوده ۵٫۴ ثانیه رکورد بزند. این نسخه با توجه به سفارش های مختلف از ۳۶۳ تا ۵۳۲ اسب بخار قدرت دارد. نمونه های ۹۰ و ۱۰۰ کیلووات ساعتی تسلا مدل S، می توانند تا ۶۰۵ اسب بخار هم قدرت تولید کنند.
جالب است بدانید که کمپانی تسلا، مدل S را در نسخه ۹۰ و ۱۰۰ کیلووات ساعتی هم عرضه کرده و که این نسخه می توانند حدود ۲٫۴ تا ۴ ثانیه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت نمایند. در بحث شتابگیری خودروهای الکتریکی باید در نظر بگیرید که اصلیترین معیار دخیل در این پارامتر، دمای هوا است و دیگر فشار جوی و ارتفاع آنچنان تاثیری ندارد. هر چقدر دما به سمت گرمی برود و سرما بیش از حد باشد، عملکرد باتری ها ضعیفتر شده و نمی توان بهترین شتابگیری را تجربه کرد. البته منظور از دمای بالا، دمایی فراتر از ۵۰ درجه سانتی گراد و حرارت مستقیم آن به سامانه فنی خودرو است. همچنین با توجه به عمر مفید خودروهای الکتریکی و معیار شارژ بر مسافت نیز، در طول زمان به گفته کارشناسان احتمال دارد که تا حداکثر ۲۰ درصد شتاب یک خودرو برقی افت داشته باشد. البته که باز هم این افت محسوس در بازه ۱۲ تا ۱۵ سال بعد از ساخت خودرو قابل لمس است.
حال شاهد خواهید بود که خودرویی چون تسلا مدل S می تواند با کمی گذشت زمان و قرارگیری از شرایط آب و هوایی ( دما در فصل گرما ) تهران تا چه حد خوب و جذاب ظاهر شود.

شما مخاطبان اسب بخار می توانید رده بندی شتاب خودروهای حاضر در برنامه اسب بخار را با کلیک بر روی لینک تماشا نمایید.
همچنین می توانید ویدیو تست و بررسی تسلا مدل S را در قسمت سوم فصل سوم اسب بخار تماشا کنید.

گروه مستند اسب بخار

۴ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.