کوپا توربو 210 به توچال آمد

کوپا توربو 210 به توچال آمد

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شرکت ریگان خودرو به عنوان نماینده رسمی زوتی کوپا در ایران، به تازگی فروش خود را به شهر خودرو به عنوان یک شرکت واسپاری داده است. ریگان خودرو قرار است که کوپا توربو ۲۱۰ را در ایران و خط تولید خود مونتاژ کند.

اما خبرها حاکی از آن است که ریگان خودرو هنوز نتوانسته مونتاژ این خودرو را در خط تولید مستقل خود آغاز کند و گویا به رسم رایج در منطقه تجاری ارگ، خط تولید کرمان موتور را برای انجام فرایند تولید خود کرایه کرده است. تصاویری که چندی پیش از جانب مخاطبان اسب بخار به دست ما رسید، نشان می داد که کوپا توربو ۲۱۰ ریگان خودرو در محوطه شرکت کرمان موتور در منطقه تجاری ارگ حضور دارد. در صورتی که ریگان خودرو تولید این کراس اوور به نسبت لوکس را به صورت CKD در ایران آغاز کرده است، نمی توان توقع کیفیت رنگ خوبی را از محصولات این شرکت داشت. زیرا خط رنگ کرمان موتور همچنان به صورت دستی بوده و فرایند سنتی را برای تولید خودرو دنبال می کند.
حال شهر خودرو به عنوان نماینده فروش ریگان خودرو برای محصول کوپا توربو ۲۱۰ ، این خودرو را به منطقه گردشگری توچال تهران برده است تا بتواند معرفی بهتری را برای این خودرو را رقم بزند. تنها حضور نمایشگاهی کوپا توربو ۲۱۰ در نمایشگاه خودرو تهران سال گذشته با یک روز تاخیر رقم خورد و دیگر خبری از این خودرو نبود. حتی زمانی که ریگان خودرو پیش فروش این خودرو را آغاز کرد، یک شوروم هم برای معرفی این خودرو وجود نداشت و مشتریان می دانستند که برای خرید این خودرو باید به کجا مراجعه کنند! حال پیش بینی می شود که با پا در میانی شهر خودرو، کوپا توربو ۲۱۰ بتواند فروش بهتری را تجربه کند و جضور پر رنگتری را در بازار خودرو کشور داشته باشد. اما از طرفی سابقه فروش خودرو در شرکت واسپاری خودرو آنچنان خوب و مناسب نیست.

کوپا توربو 210 به توچال آمد

اگر به چند سال پیش برگردیم، وقتی فروش خودروهای هاوال از جانب دیار خودرو به عظیم خودرو سپرده شد، در نهایت اکثر خریداران به خودروهای خود نرسیدند و در این میان نمی توانستند حقوق قانونی خود را به راحتی پیگیر شوند. زیرا گاهی مقصر اصلی عدم تحویل خودرو دیار خودرو اعلام می شد و گاهی هم عظیم خودرو! حال سوال اینجاست که به هر دلیلی، اگر قرار باشد که محصولات کوپا و ریگان خودرو هم به سرنوشت هاوال در سال اول دچار شوند، آیا شهر خودرو می تواند پاسخگوی حقوق قانونی مشتریان باشد؟ از طرفی در صورتی که فروش کوپا توربو ۲۱۰ را توسط شهر خودرو به صورت انحصاری قدیمی مثبت از جانب ریگان خودرو بدانیم، آیا این شرکت برنامه های خدمات پس از فروش این خودرو را هم پیش می برد؟
شرکت ریگان خودرو بر خلاف تمام خودروسازان نو پا و تازه وارد به بازار ایران، هنوز هیچ شرایطی را برای نشان دادن خط تولید خود در بم برای رسانه ها و مشتریان فراهم نکرده و از طرفی حتی امکان آشنایی عملی با کوپا توربو ۲۱۰ برای مشتریان و رسانه ها فراهم نشده است. این روزها شرکت های نوپا و عرضه کننده خودروهای نه چندان شناخته شده، سعی دارند تا ابتدا با معرفی برند خود و با برگزاری مراسم های تست درایو برای مشتریان، سطح آگهی مردم را از خودروهایشان بیشتر کنند. اما نکته جالب اینجاست که گویا ریگان خودرو هیچ برنامه بازاریابی ندارد و تنها می خواهد از توان شهر خودرو برای فروش هر چه بیشتر کوپا ۲۱۰ استفاده کند.
شنیده ها حاکی از آن است که کوپا توربو ۲۱۰ به صورت تولید داخل قیمتی حدود ۱۳۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان را در ریگان خودرو به خود اختصاص می دهد.


گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.