خروج پژو از ایران قابل پیش بینی بود

خروج پژو از ایران قابل پیش بینی بود

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که خروج پژو از ایران قابل پیش بینی بود گفت: پژوی فرانسه همواره در روزهای سخت ایران را ترک کرده و در واقع دوست روز خوب ایران بوده است به همین جهت نباید از این خروج تعجب کرد.

به گزارش تسنیم، عزیز اکبریان با اشاره به خروج شرکت خودروسازی پژو از ایران به دنبال اعمال تحریم آمریکا اظهار داشت: از ابتدا روشن بود که چنین اتفاقی رخ می دهد چرا که این شرکت ها از آمریکا تبعیت می کنند.

رئیس کمیسیون صنایع ومعادن مجلس ادامه داد: شرکت خودروسازی پژوی فرانسه همواره در روزهای سخت ایران را ترک کرده و در واقع دوست روز خوب ایران بوده است به همین جهت نباید از این خروج تعجب کرد.

نماینده مردم کرج در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه اکثر شرکت های خودروساز نیز از ایران خارج می شوند، بیان داشت: اکثر شرکت های خودروساز آلمان، فرانسه و کره به دلیل تبعیت از آمریکا همکاری خود را با ایران قطع خواهند کرد، این پیش بینی در قبال شرکت های خودروساز چینی نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم در بحث خودروسازی برنامه خود را داشته باشیم و وابستگی خود را به حداقل برسانیم تا از خروج این شرکت ها تولید آسیب نبیند.

اکبریان با تاکید بر افزایش کیمیت و کیفیت تولید خودروی داخلی گفت: در هیچ کجای دنیا ساخت خودرو ۱۰۰ درصد داخلی نیست، بنز آلمان نمی تواند مدعی باشد تمام قطعات خود را در داخل کشور می سازد، این حرف به این معنا است که درصدی وابستگی وجوددارد اما باید میزان آن را کاهش داد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ایران در بخشی از تولید خودرو توانایی داخلی دارد به خانه ملت گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که درصد بالایی از تولید خودروها براساس توان داخل باشد تا با خروج شرکت های خودروساز آسیبی به تولید وارد نشود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.