سایت “ثبتارش” توسط فردی غیر از کارمندان وزارتخانه باز شده است

سایت "ثبتارش" توسط فردی غیر از کارمندان وزارتخانه باز شده است

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزیر صنعت قول پیگیری ثبت سفارش‌های غیرمجاز ۶۴۸۱ خودرو را داده است، گفت: شائبه هدایت این کار توسط فردی غیر از کارمندان وزارت صمت در این مورد وجود دارد.

ولی ملکی در گفت‌وگو با فارس درخصوص جلسه کمیسیون صنایع مجلس با وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد طرح دو فوریتی ساماندهی بازار خودرو گفت: در این جلسه مسائل مختلف در مورد خودرو و همچنین طرح دوفوریتی ساماندهی بازار خودرو مورد بررسی قرار گرفت اما تصمیم اتخاذ نشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ثبت سفارش واردات ۶۴۸۱ خودرو در زمان بسته‌بودن سایت ثبتارش افزود: در این مورد وزیر قول پیگیری و روسیدگی داده‌اند.

وی افزود: وزارت صمت و گمرک جمهوری اسلامی ثبت‌سفارش ۶۴۸۱ خودرو را در زمان بسته‌بودن سایت پذیرفته‌اند که البته انجمن واردکنندگان خودرو مدعی است که تعداد بیشتری در این زمان ثبت‌سفارش شده است.

ملکی در پاسخ به این سوال که این اتفاق چگونه در زمان بسته‌بودن سایت صورت گرفته است، گفت: این شائبه وجود دارد که سایت ثبتارش توسط فردی غیر از افراد وزارت صمت هدایت می‌شده است.

وی با تاکید بر اینکه وزیر صنعت قول پیگری داده‌اند و گفته‌اند که تدابیر لازم برای جلوگیری از اینگونه مسائل را داده است، گفت: ظاهرا سایت ثبتارش توسط فردی غیر از افراد وزاتخانه در زمان بسته‌بودن باز شده و برای چند نمایندگی رسمی و غیررسمی شرایط ثبت‌سفارش را فراهم آورده است.

بررسی طرح ساماندهی واردات خودرو به جلسه آینده موکول شد

رضا علیزاده دیگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگو با فارس در خصوص نظر وزیر صنعت در مورد کاهش تعرفه واردات خودرو گفت: در این جلسه کلیات طرح ساماندهی واردات خودرو مطرح شد اما به جزئیات پرداخته نشد.

وی افزود: در مورد کاهش تعرفه واردات هم تصمیمی اتخاذ نشد.

وی با بیان اینکه بررسی طرح ساماندهی واردات خودرو به جلسه آینده موکول شده است، گفت: براساس این طرح نمایندگان مجلس خواهان کاهش تعرفه واردات بصورت سالانه هستند تا به این ترتیب فضا برای واردات خودرو باز شود و خودروسازان داخلی در یک محیط رقابتی فعالیت کنند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.