سه خودروساز بزرگ دیگر ،به جمع غایبان نمایشگاه پاریس پیوستند

سه خودروساز بزرگ دیگر ،به جمع غایبان نمایشگاه پاریس پیوستند

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

نمایشگاه خودرو پاریس که هر ساله محل تجمع خودروسازان بزرگ دنیا بود، امسال در وضعیت مناسبی قرار ندارد و خودروسازان بزرگی تا امروز عدم حضور خود را در این رویداد اعلام کرده اند.

به گزارش اسب بخار به نقل از خودروکار، با توجه به گسترش نمایشگاه های آنلاین و نمایش های خصوصی و همچنین افزایش هزینه های مربوط به برپایی غرفه های پر زرق و برق نمایشگاهی، خودروسازان از حضور در رویدادها منصرف شده اند و هزینه های این بخش را در محل دیگری صرف می کنند. به همین سبب نمایشگاه های قدیمی که روزگاری محل تجمع همه خودروسازان بودند حالا با مشکل شرکت کننده روبرو هستند.

چندی پیش لامبورگینی اعلام کرد که در نمایشگاه پاریس حضور ندارد، پیش از آن ب ام و و بنز نیز همین تصمیم را گرفته بودند و حالا یکی از بزرگترین خودروسازان دنیا یعنی فیات نیز اعلام کرده که قصدی برای حضور در نمایشگاه پاریس ندارند. در پی فیات، آلفا رومئو و جیپ نیز همین تصمیم را گرفته اند و در این رویداد شرکت نمی کنند. این اولین نمایشگاهی است که هر سه این برندها به صورت مشترک حضور ندارند، البته از هسته FCA شرکت های مازراتی و فراری در نمایشگاه پاریس حاضر می شوند.

البته این اتفاق جدید نیست و خودروسازانی که در نمایشگاه پاریس امسال حضور ندارند عبارتند از، فورد، اینفینیتی، مزدا، میتسوبیشی، نیسان، اپل، سوبارو و ولوو و در همین راستا باید بگوییم که شرکت هایی مانند: سیتروئن، هیوندای، جگوار، کیا، لندروور، لکسوس، مرسدس بنز، پژو، اسمارت، سوزوکی و تویوتا حضورشان در این نمایشگاه را تایید کرده اند و برنامه های رونمایی نیز آماده کرده اند.

نمایشگاه پاریس اولین رویدادی نیست که با تحریم خودروسازان روبرو شده است بلکه نمایشگاه های دیگری نیز با آن همراه هستند. آئودی، ب ام و و مرسدس بنز از الان اعلام کرده اند که در رویداد دیترویت شرکت نخواهند کرد و البته این شرکت ها تمرکز اصلی خود را بر روی رویدادهای فناوری مانند CES گذاشته اند. مدیرعامل مرسدس بنز اعلام کرده است که شاید در نمایشگاه ۲۰۲۰ دوباره به پاریس برگردد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.