راه حل عجیب یک نماینده برای حل معضل ترافیک

راه حل عجیب یک نماینده برای حل معضل ترافیک

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:تنها راه برون رفت از مشکل ترافیک تهران جلوگیری از ورود خودروهای پلاک شهرستان به پایتخت است.

به گزارش اسب بخار به نقل از خانه ملت، علی رستمیان با اشاره به اینکه ترافیک تهران و به ویژه نبود محلی برای پارک خودرو یکی از چالش‌های اصلی پایتخت است، گفت: مسئولان و مدیران شهری باید برای حل مشکل محل پارک خودرو راهکاری را در نظر بگیرند، نمی‌شود که فردی برای استفاده از خودروی شخصی خود در خیابان‌ها مدت زیادی را در سطح شهر به دنبال محل پارک باشد، اخیرا سیستمی به نام پارک آنلاین برای تهران طراحی شده است؛ به طوری که فرد از قبل با پرداخت مبلغی محلی را برای پارک خودرو رزرو می‌کند.

نماینده مردم سلسله و دلفان درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پارک آنلاین درمدیریت زمان تاثیر موثری دارد، افزود: اما با توجه به محدودیت ظرفیت محل پارک خودرو نمی‌توان به چنین راهکارهایی امیدوار بود، درحال‌حاضر مشکل اصلی آن است که درکنار تولیدات بسیار بالای خودرو، وسایل نقلیه فرسوده از رده خارج نمی‌شوند؛ درکشورهای اروپایی درهر ۵ تا ۱۰ سال خودروهای فرسوده از سطح معابر خارج می‌شوند، اما درکشورما شاید هر ۲۰ سال این کار انجام شود.

وی با انتقاد از تردد خودروهای با عمر بسیار بالا از دهه ۵۰ و ۶۰ درکشور، تصریح کرد: تا تولید، ورودی و خروجی خودروها درکشور تناسبی نداشته باشد، هر اقدامی درجهت هر مشکل ترافیک تهران و محل پارک خودرو مقطعی بوده و در سطح کلان هیچ مشکلی حل نخواهد شد؛ ضمن اینکه باید راهکار علمی و خارج از هرگونه سلیقه‌ای را برای حل این مشکل اجرایی کرد.

رستمیان با اشاره به اینکه می‌توان در ورودی‌های شهر تهران از تردد خودروهای با پلاک شهرستان جلوگیری کرد، گفت: باید در ورودی‌های غرب، شرق و شمال تهران با ایجاد پارکینگ‌های بزرگ از ورود خودروهای غیرتهرانی جلوگیری کرد، اما باید درچنین شرایطی میزان خودروهای عمومی و وسایل نقلیه را افزایش داد؛ بنابراین افراد باید در ورود به تهران خودروهای شخصی خود را درپارکینگ‌ها پارک کرده و از خودروهای نقلیه عمومی استفاده کنند.

این نماینده مردم درمجلس دهم، با بیان اینکه جمعیت تهران روزها دو برابر شب‌ها است، افزود: اگر شهرداری و سازمان ترافیک بتوانند پارکینگ‌های بسیار بزرگی را درمعابر ورودی تهران آماده کنند، می‌توان از ورود خودروهای شهرستانی جلوگیری کرده و به میزان بسیاری حجم ترافیک در تهران را کاهش داد؛ بنابراین چنین راهکاری تنها مسیر برون رفت از مشکلات تهران خواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید برایجاد امنیت لازم در پارکینگ‌ها برای استفاده عموم مردم، تصریح کرد: باید وسایل نقلیه عمومی اعم از اتوبوس و تاکسی در این شرایط افزایش پیدا کند، بنابراین این مسئله تنها راه رهایی از مشکل ترافیک تهران خواهد بود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.