تحریم های آمریکا صنعت خودروی ایران را هدف گرفته است

تحریم های آمریکا صنعت خودروی ایران را هدف گرفته است

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا گفت: در دور جدید تحریم های آمریکا، هیچ بحثی از ممنوعیت ورود خودرو به ایران دیده نمی شود اما تجارت قطعات منفصله مشمول جریمه های این کشور می شود تا صنعت خودرو آسیب ببیند.

به گزارش اسب بخار به نقل از ایرنا، «محسن جهرودی» شامگاه سه شنبه در ضیافت افطاری با خبرنگاران در محل هتل المپیک افزود: آنچه از بررسی تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در خروج یکجانبه از برجام بر می آید، این است که این تحریم ها صنعت خودروی ایران را نشانه رفته است.
به گفته وی، آمریکا صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشورمان با بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اشتغال مشتقیم را هدف قرار داده و به عبارتی، هدف گیری آن ضربه زدن به اشتغال در کشور است.
جهرودی تصریح کرد: هرچند از تحریم های گذشته عبور کردیم، اما با توجه به تجربه ای که غربی ها از فشارهای سیاسی و اقتصادی وارد شده به ایران کسب کردند، پیش بینی می شود دور جدید تحریم ها سخت تر باشد.

خروج پراید از خط تولید
وی گفت: طبق برنامه حداکثر تا پایان امسال پراید از چرخه تولید حذف می شود، اما تولید آن محدود به ۱۴ تا ۱۵ هزار دستگاه برای صادرات به عراق، سوریه و برخی کشورهای مستقل هم سود (CIS) ادامه خواهد یافت.
کشورهای مستقل مشترک‌المنافع اتحادیه‌ای شامل برخی از جمهوری‌های مستقل اتحاد جماهیر شوروی سابق است.
مدیرعامل سایپا با بیان اینکه منکر نقص و کاستی در صنعت خودروی کشور نیستیم، ادامه داد: با این حال اجازه نمی دهیم دشمنان نظام بخواهند با توسل به صنعت خودرو سر ملت را پایین بیاورند.
به گزارش ایرنا، پس از تصمیم هجدهم اردیبهشت رییس جمهوری آمریکا برای خروج از توافق هسته ای برجام و اعمال دوباره تحریم ها علیه ایران در دوره های ۹۰ و ۱۸۰ روزه، دیگر امضا کنندگان برجام یعنی فرانسه، انگلیس و آلمان به همراه روسیه و چین بر حفظ این توافق که تیرماه ۱۳۹۴ با حضور نماینده اتحادیه اروپا امضا شده بود، تاکید کردند.
سران اتحادیه اروپا بیست و ششم اردیبهشت ماه در صوفیه بلغارستان اعلام کردند به حمایت از همکاری شرکت های تجاری خود با ایران ادامه می دهند.
کمیسیون اروپا در بیانیه ای اعلام کرده است روند تجدید «قانون انسداد» را آغاز کرده تا شرکت های اروپایی فعال در ایران را از تحریم های آمریکا محافظت کند.
بر پایه این بیانیه، قرار است این تمهیدها تا پانزدهم مردادماه امسال و پیش از آغاز دور نخست اعمال دوباره تحریم های آمریکا اجرا شود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.