درآمد شهرداری از طرح ترافیک جدید تهران

درآمد شهرداری از طرح ترافیک جدید تهران

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: درآمد شهرداری از فروش طرح ترافیک جدید طی ۱۵ روز گذشته، ۴۲ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش اسب بخار به نقل از ایسنا محسن پورسید‌ آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران صبح امروز با حضور در شورای شهر تهران گزارشی از نتایج و دستاوردهای طرح جدید ترافیک سال ۹۷ ارائه کرد. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه نمودار‌های برگرفته‌ از سیستم‌ ثبت‌ وقایع‌ ترافیکی شهر به خوبی نشان می‌دهد که در ۳ هفته بعد از اجرای طرح جدید چه تغییراتی در رفت و آمد و ازدحام‌ معابر رخ داده است، تصریح کرد: در ساعات اوج ترافیک در صبح و عصر، شاهد تغییرات محسوس هستیم و همانطور که این موضوع از جمله اهداف طرح جدید بود، توانسته‌ایم ترافیک را به ساعات غیر اوج‌ یعنی ۱۰ تا ۱۶ که قیمت ارزانی دارد، هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه با طرح جدید، ترافیک روان‌تر شده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه روزهای ۲۳ تا ۲۶ اردیبهشت‌ را بررسی کردیم تا تغییرات مربوط به طرح جدید مشخص شود.

پورسید آقایی با بیان اینکه ارزیابی صورت گرفته توسط آزمایشگاه تحقیقات ترافیک‌ دانشگاه علم و صنعت انجام شد، افزود: در اوج صبح و عصر شاهد کاهش جدی ترافیک بودیم که این مطالعه بر حسب داده‌های استخراج شده نشان می‌دهد در دو هفته‌ای که مقایسه انجام شده میانگین درصد ازدحام اوج ترافیک در صبح از ۴.۳ درصد به ۳.۳۲ درصد رسیده و در ساعات اوج ترافیک در عصر این عدد از ۱۰.۷ به ۶.۸ رسیده‌ است.

وی با بیان اینکه گزارش‌هایی که بر اساس سیستم GPS اتوبوس‌ها نشان می‌دهد در خطوطی که به هر نحوی در بخشی از محدوده تردد دارند، زمان سفر کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: به طور متوسط شاهد ۳ درصد کاهش زمان سفر در مجموع اتوبوس‌ها هستیم و در موارد زیادی تقاضا برای اعزام اتوبوس فراتر‌ از زمان بندی مقرر داشته‌ایم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه متوسط پرداختی بابت‌ مجوزهای روزانه طرح ترافیک که در سال ۹۶، ۲۹ هزار و ۹۰۰ تومان بود، در روزهای اجرای طرح جدید به ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است، گفت: برای مصرف‌کنندگانی که قانونمند‌ تردد کرده‌اند هزینه تردد ۳۸ درصد ارزان شده است.

وی گرایش شهروندان به گرفتن معاینه فنی برتر را یکی دیگر‌ از‌ اثرات طرح جدید‌ خواند و تأکید کرد: امروز در گزارشی به اعضای شورا اعلام می‌کنم که تخفیف‌ ۲۰ درصدی برای معاینه‌ فنی باعث شده که تاکنون ۹۲ هزار خودرو‌ معاینه فنی برتر بگیرند.

پورسید آقایی افزود: تعداد خودر‌وهایی که با معاینه فنی برتر اقدام به تردد می‌کردند، از هر ۵ خودرو، ۴ خودرو را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه تا دیروز نزدیک به ۲۴۰ هزار شخص حقیقی و ۱۱ هزار شخص حقوقی در سامانه تهران من ثبت نام ‌کرده‌اند و بالغ بر ۲۴۹ هزار خودرو در این سامانه ثبت مشخصات شده‌اند، گفت: کل مبلغ واریزی تا روز گذشته ۴۲ میلیارد تومان شده است که به مراتب کمتر از زمان مشابه سال قبل است.

پور‌سید آقایی با بیان اینکه قبل از اجرای طرح ترافیک جدید تمام زیرساخت های مربوط به آن و به ویژه‌ دوربین‌ها آماده شده بود، تصریح کرد: پلیس راهور‌ هم سامانه‌های ورودی و خروجی را بازدید و تأیید کرد و در مجموع ۹۸ دوربین جدید و تعویض‌ شده در ورودی ها و ۵۹ دوربین در خروجی‌ها اضافه شده است.

وی تصریح کرد: در طرح جدید ترافیک با تدبیری که در شورای ترافیک تهران پیگیری کردیم، به جای ممنوعیت تردد ناوگان حمل و نقل عمومی‌، محدودیت‌ قیمتی اعمال‌ کردیم و هم اکنون ناوگان کامیونت‌ برای تردد در ساعات غیر اوج ترافیک، تخفیف قابل ملاحظه‌ دریافت می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه اجرای طرح جدید ترافیک‌ فرصتی برای تحقق شهر هوشمند را ایجا کرده است، اظهار کرد: طرح جدید ترافیک در عمل بهانه‌ای برای انگیزش و تحرک بیشتر حوزه فناوری اطلاعات شهرداری به منظور تمهید‌ زیرساخت‌های لازم برای تحقق شهر هوشمند است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.