واردات خودرو در اولویت تخصیص دلار دولتی نیست

واردات خودرو در اولویت تخصیص دلار دولتی نیست
دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو گفت: دولت واردات را اولویت بندی کرده تا به آ‌نها ارز بدهد اما خودرو جزو این اولویت‌ها نیست و به آن ارز دولتی تعلق نخواهد گرفت اما با این وجود شرکت‌های واردکننده خودرو مجبور هستند به فعالیت خود ادامه دهند زیرا آنها برای تامین قطعات و خدمات پس از فروش حداقل ۱۰ سال تعهد دارند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش اسب بخار به نقل از ایلنا،مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به شرکت‌های واردکننده گفت: تا به امروز تنها دو شرکت توانسته‌اند این ارز را دریافت کنند و بقیه به بانک‌ها ارجاع شده‌اند که آنها هم گفته‌اند دستوری هنوز به آ‌نها ابلاغ نشده و یا ارز برای تخصیص به واردات خودرو ندارند ضمن آنکه یک سری مشکلات هم در خصوص گشایش اعتبار به وجود آمده است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو بیان داشت: دولت واردات را اولویت بندی کرده تا به آ‌نها ارز بدهند اما خودرو جزو این اولویت‌ها نیست و به آن ارز دولتی تعلق نخواهد گرفت اما با این وجود شرکت‌های واردکننده خودرو مجبور هستند به فعالیت خود ادامه دهند زیرا آنها برای تامین قطعات و خدمات پس از فروش حداقل ۱۰ سال تعهد دارند.

وی گفت: زمانی واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی ممنوع شد اما باز هم نماینده پورشه و مازراتی برای تامین قطعات و سرویس در ایران فعالیت می‌کنند البته این گونه قوانین یک پیام دارند اینکه در این حوزه سرمایه‌گذاری نکنید چرا که معلوم نیست فردا یک قانون جدیدی بیاید و دوباره واردات خودروها را محدود کنند.

وی ادامه داد: فرآیندی که ما امروز شاهد آن هستیم ادامه افزایش قیمت خودروهای وارداتی است ما از ابتدای سال ۹۵ تا به امروز این مشکل را داشتیم و دولت هر کاری می‌کرد که واردات خودرو در جهت حمایت از خودروسازهای داخلی صورت نگیرد بعد که بحث برجام و نوسانات ارزی نیز اضافه شد دیگر واردات به حداقل رسید بهتر است آقایان این را از همین الان مشخص و اعلام کنند که با ارز ۴۲۰۰ تومانی خودرویی وارد نخواهد شد.

وی ادامه داد: مهمترین مشکل ما در این حوزه بلاتکلیفی است که مشخص نیست قرار است چه شود و آیا واردات خودرو ادامه پیدا می‌کند یا به طور کامل قطع می‌شود این بلاتکلیفی در نهایت به ضرر مصرف کننده است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.