سیتروئن C5 اِیر کراس در قالب یک شاسی بلند رونمایی شد + ویدیو

سیتروئن C5 اِیر کراس در قالب یک شاسی بلند رونمایی شد
کمپانی ” سیتروئن “، به تازگی نسخه ای جدید از سیتروئن C5 را در قالب یک کراس اوور یا همان شاسی بلند تک دیفرانسیل معرفی کرده است. این خودرو قرار است از چند ماه دیگر در فرانسه به تولید برسد و عرضه آن در بازار جهانی آغاز شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

با توجه به تمایل بازار ایران به خودروهای کراس اوور، احتمال دارد که ” سایپا سیتروئن ” این خودرو را به بازار کشور معرفی کند. البته بر اساس آخرین نشست خبری مدیران ارشد سایپا سیتروئن، این شرکت برنامه عرضه یک کراس اوور کوچک را به بازار ایران دارد و اکنون خبری از یک شاسی بلند یا کراس اوور بزرگ برای بازار کشور نیست.
سیتروئن C5 ایر کراس، طول ۴.۵ متری را دارد و فاصله محوری آن، ۲.۷۳ است. همچنین فضای بار این کراس اوور ۵۸۰ تا ۷۲۰ لیتر است و می توان آن را با جمع کردن صندلی های عقب به ۱۶۳۰ لیتر ارتقا دارد. پس می توان گفت سیتروئن C5 ایر کراس از نظر ابعاد و اندازه، خودرویی بزرگ است. طراحی داخلی و بیرونی این کراس اوور شباهت بسیاری به دیگر خودروهای سیتروئن دارد و در بخش هایی از طراحی داخلی آن قطعه های مشابه در دی اس۷ کراس بک و پژو ۵۰۸ جدید دیده می شود.
سیتروئن C5 اِیر کراس در قالب یک شاسی بلند رونمایی شد


این خودرو نسخه های مختلف پیشرانه را دارد و در میان موتورهای معرفی شده برای C5 ایر کراس، نمونه های بنزینی و دیزلی دیده می شود. موتورهای بنزینی این کراس اوور از نوع ۱.۲ لیتری ۱۳۰ اسب بخار و ۱.۶ لیتری ۱۸۰ اسب بخار هستند و جعبه دنده های ۶ دنده دستی و ۸ سرعته اتوماتیک، توان پیشرانه ها را به چرخ های جلو می رسانند. با توجه به استاندارد یورو ۶.۲ که جدیدترین سطح فنی و آلایندگی را بر مبنای سوخت به خودروها تحمیل می کند، گروه PSA هم در محصولات جدید خود همین استاندارد را دارند، بر اساس سابقه عرضه دی اس۷ کراس بک، به احتمال زیاد اکنون امکان عرضه این پیشرانه برای بازار ایران نیست. پس اگر سایپا سیتروئن بخواهد C5 ایر کراس را به بازار ایران بیاورد، باید با همان موتور رایج و تطبیق شده با بنزین و شرایط ایران را عرضه کند که یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو ۱۶۳ تا ۱۶۵ اسب بخار است و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک روی آن نصب می شود.
سیتروئن C5 اِیر کراس در قالب یک شاسی بلند رونمایی شد

سیتروئن C5 ایر کراس به نمایش گری مشابه با C3 مجهز است که می تواند تمام تنظیمات و اطلاعات خودرو را در بخش های مختلف نمایش دهد. سقف پانارومیک، استارت دکمه ای، در صندوق برقی، رادار خطی، رادار نقطه کور، تودوزی چرم، فرمان کمکی برقی، گریپ کنترل سیستم کنترل پایداری الکتریکی، دنده پشت فرمان، نمایش گر آمپر تمام دیجیتال، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، سنسور نور و باران، سیستم تهویه دوگانه، سر دنده خلبانی، ترمز پارک برقی، حالت رانندگی اسپرت و اکونومی، کنترل حرکت در سراشیبی، کنترل حرکت در سربالایی، آینه های تاشوی برقی، آینه وسط الکتروکرومیک، سنسور فاصله، شارژر بی سیم، سیستم صوتی و تصویری حرفه ای و… در نسخه فول آپشن این خودروی فرانسوی دیده می شود.
در حال حاضر سیتروئن C5 ایر کراس با پنج نوع رنگ بندی بدنه و سه نوع ترکیب رنگ کابین، قابل سفارش است. پیش بینی می شود در آینده نزدیک پیشرانه ۲۲۵ اسب بخاری PSA و همچنین سامانه فنی هیبریدی دو دیفرانسیل این گروه خودروسازی روی C5 ایر کراس نصب شود.

گروه مستند اسب بخار

۲.۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.