با لیموزین 860 اسب بخاری پوتین آشنا شوید

با لیموزین 860 اسب بخاری پوتین آشنا شوید
“ولادیمیر پوتین،” رئیس جمهور روسیه، یکی از سیاستمداران سوپر میلیاردر جهان است. او درمورد هر بخش از زندگی دارای برنامه و طرح منحصر به فردی است و دور از ذهن نیست اگر همین وسواس را بر خودرویی که سوار می‌ شود نیز اعمال کند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

به گزارش اسب بخار به نقل از دیجیاتو،لیموزین رئیس‌ جمهوری روسیه هیولایی است با قدرت ۸۶۰اسب بخار که در مراسم ادای سوگند چهارمین دوره ریاست جمهوری وی رونمایی شد.پوتین خودروی لیموزینی در اختیار دارد که کاملا روسی است و “شرکت زیل” برای ساخت آن ۶ سال زمان صرف کرد.رئیس جمهور روسیه اصرار داشت تمامی اجزا و قطعات این خودرو ساخت همین کشور باشد و فناوری امنیتی و نظامی آن نیز از روسیه تامین شود تا به صورت کامل بتوان آن را خودرویی ساخت روسیه دانست.

برخی از کارشناسان، این اقدام پوتین را سرآغازی بر ورود روسیه به رقابت در بازار “خودروهای فاخر” دانسته‌ اند.خودروی لیموزین فوق امنیتی و لوکس پوتین، مخصوص رئیس جمهور روسیه است و به کاخ کرملین تعلق دارد.این خودرو قابلیت قرار دادن فرمان در سمت راست و چپ را داراست. بنا به کشوری که خودرو در آن استفاده می‌ شود می‌ توان فرمان را در سمت راست و یا چپ قرار داد.


این خودرو کاملا زرهی و امن است، فقط ۳ و نیم تن وزن دارد، شیشه های آن ضد گلوله و ضد موشک است و ساختار تجهیزات داخلی آن به گونه‌ ای طراحی شده که حتی می‌ توان یک جنگ را از درونش اداره کرد.”زیل لیموزین” نخستین مدل خودروی مقاوم در برابر حملات هسته ‌ای و شیمیایی است.لایه‌ ای از تیتانیوم در این لیموزین به کار رفته است و همچنین سقف آن از نوعی آهن ویژه ساخته شده است که می‌ تواند وزن یک تانک “تی ۷۲” را تحمل کند.اتاق این خودرو قابلیت آن را دارد که در حال حرکت، به یک سالن تماس و نشست ‌های نظامی سری و سازماندهی جنگ تبدیل شود.ساخت خودروی ویژه ریاست جمهوری در روسیه چندان هم کم هزینه نبود؛ زیرا طراحی و ساخت فقط یک دستگاه از این مدل حدود ۱.۵ میلیون دلار برای کرملین خرج داشت.

هنوز مشخص نیست رقم اعلام شده حقیقی است یا احتمالا حتی رقم بیشتری برای ساخت این خودروی لوکس و فوق امنیتی هزینه شده است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.