تسلا باز هم رکورد شکنی کرد

تسلا باز هم رکورد شکنی کرد
سدان تمام برقی تسلا مدل ۳، توانسته است با یک شارژ کامل، مسافت ۸۳۰ کیلومتر را طی کند. این خودرو، احتمالا می‌تواند به رکورد هزار کیلومتر هم دست پیدا کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش اسب بخار به نقل از رومیت،شان میشل، مهندس و آزمایش‌کننده‌ی مشهور خودروهای تسلا، به‌تازگی تلاش کرده است تا استقامت تسلا مدل ۳ و توانایی‌های این خودرو در صرفه‌جویی مصرف انرژی را بررسی کند. بر اساس ویدئوهای منتشرشده توسط شان میشل، تسلا مدل ۳ توانسته است به رکورد ۸۳۰ کیلومتر ( ۵۱۵.۷ مایل) با یک مرتبه شارژ کامل، دست پیدا کند. برای تحقق این هدف، راننده در مسیری خارج شهری و با سرعت ثابت، زمان طاقت فرسای ۱۸ ساعت را تحمل کرده است.

به‌منظور رسیدن به نهایت مسافت قابل حرکت برای تسلا مدل ۳، بهترین شرایط فنی استاندارد، توسط شان میشل تحقیق و اجرا شد. او به این نتیجه رسید که نوع مسیر، سرعت ثابت ۴۸ کیلومتر بر ساعت (۳۰ مایل بر ساعت)، نصب قالپاق‌های آیرودینامیک، استفاده نکردن از سیستم‌های تهویه و سرگرمی‌های موجود در خودرو، اهمیت زیادی در کاهش مصرف انرژی الکتریکی باتری‌ها دارند. با توجه به شرایط محیطی و امکان ترافیک در جاده، ساعات نیمه شب برای آزمایش مورد نظر انتخاب شد.
تسلا باز هم رکورد شکنی کرد
با این اوصاف، میشل مسیری نسبتا مستقیم با شیب متعادل انتخاب کرد که تقریبا در مرکز آمریکا قرار دارد. سفر ۱۸ ساعته‌ی میشل، از شهر همپتون ایالت کلرادو در نزدیکی دنور (Denver) و با هدف جاه‌طلبانه‌ی رسیدن به شهر کلمبیا در ایالت میزوری آغاز شد. البته میشل مطمئن بود که نمی‌تواند به کلمبیا در فاصله‌ی ۱۲۰۰ کیلومتری برسد؛ اما قرار بود در مسیر مستقیم و تا جایی که باتری‌ها انرژی داشته باشند، پیش‌روی کند.

در شرایط عادی، حدود ۸.۵ ساعت طول می‌کشد تا یک خودروی بنزینی با نهایت سرعت مجاز بزرگراه‌های آمریکا (۱۲۰ تا ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت)، مسیر مورد نظر میشل را طی کند. این سفر برای تسلا مدل ۳ و سرعت ثابت ۴۸ کیلومتر بر ساعت، حدود ۱۸ ساعت طول کشید. آزمایش‌گر به دنبال بهبود این رکورد است و تلاش خواهد کرد تا در مسیری دیگر، به مسافت ۹۶۰ کیلومتر (۶۰۰ مایل) برسد. از سویی دیگر، حدود ۱۳ درصد از ظرفیت باتر‌های تسلا مدل ۳ در انتهای این آزمایش، باقی مانده بود که نشان می‌دهد رسیدن به مسافتی نزدیک به ۱۰۰۰ کیلومتر با یک شارژ، امکان‌پذیر است.
تسلا باز هم رکورد شکنی کرد


نمونه‌ی مورد استفاده توسط شان میشل، نسخه‌ی گران‌تر نسبت به مدل پایه و مجهز به باتری‌های ۷۵ کیلووات ساعت بود که در مقایسه با ارزان‌ترین مدل تسلا مدل ۳ که باتری‌های ۵۰ کیلووات ساعت دارد، برتری داشت. نسخه‌ی موسوم به مسافت طولانی (Long Range)، در مسیرهای ترکیبی شهر و جاده می‌تواند تا ۵۰۰ کیلومتر با یک شارژ، حرکت کند. زمان‌گیری برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون، ۵ ثانیه اعلام شده است و نهایت سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. نسخه‌ی فول‌آپشن تسلا مدل ۳ در صورت استفاده از سیستم سوپرشارژ، بعد از ۳۰ دقیقه اتصال به برق می‌تواند تا ۲۷۰ کیلومتر شعاع حرکت داشته باشد . آستانه قیمت برای نمونه‌ی استاندارد تسلا مدل ۳، حدود ۳۵ هزار دلار و برای نسخه‌ی لانگ‌رنج، ۴۴ هزار دلار است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.