اونتادور، محبوب برای تیونرها

اونتادور، محبوب برای تیونرها
لامبورگینی اونتادور را می توان به عنوان یکی از جذابترین سوپراسپرت های ۵ سال گذشته در بازار جهانی نامید. این خودرو که با برندی ایتالیایی و اصالتی خشمگین در بازار معامله می شود، همیشه مورد توجه شرکت ها و کمپانی های تونینگ واقع شده است. حتی بسیاری از کمپانی های سازنده بازی های کامپیوتری، اونتادور را به عنوان یکی از جذابترین خودروهای مورد استفاده خریداران این بازی ها معرفی می کنند.
بی شک مهندسان لامبورگینی به شکلی خاص کار کرده اند که همچنان این گاو خشمگین برای بسیاری از افراد در سطح جهان محبوب واقع شده است. موتور ۶.۵ لیتری۱۲ سیلندر که به صورت پایه قدرت ۶۹۰ اسب بخار خروجی را تحویل می دهد، باعث شده تا اونتادور شتاب صفر تا ۹۷ کیلومتر بر ساعت را در ۲.۹ ثانیه ثبت کند و به سقف سرعت ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت به صورت رسمی و ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت به صورت غیر رسمی برسد. این ها تنها مشخصات نسخه LP700-4 است و در نسخه های بعدی قدرت این سوپر اسپرت به ۷۵۰ اسب بخار هم رسیده است. گیربکس ۷ دنده اتوماتیک توان این را دارد که قدرت را به چهار چرخ این خودرو منتقل کند. پس می توان اوانتادور را در بحث مهندسی به عنوان یکی از کم نظیرترین خودروهای حال حاضر جهان معرفی کرد.
اما در بخش طراحی شاهد آن هستیم، در بازاری که سلیقه مردم سال به سال تغییر می کند و دیگر طرح های قدیمی را قبول ندارد، هنوز خطوط طراحی اوانتادور چشم نوازی می کند و جذابیت مخصوص به خود را دارد. همین خطوط طراحی و جذابیت این خودرو برای ثروتمندان باعث شده تا امروز بسیاری از مراکز تیونینگ معتبر جهانی در این خودرو به صورت استاندارد دست برده و نسخه های خاص خود را از اونتادور روانه بازار کنند. هامان نسخه ۷۰۰ اسب بخاری اوانتادور را به ۷۶۰ اسب بخار رسانده است و از طراحی آن را در بخش بدنه و داخل تا حدی زیباتر کرده است. شهرت هامان هم باعث شده تا امروز کیت های هامان برای اونتادور فروش خوبی را داشته باشند. کمپانیWheelsandmore هم نسخه ای از اونتادور معرفی کرده است که بر پایه مدل SV بوده و از نظر ظاهری سبک این کمپانی را دنبال می کند. کمپانی MANSORY هم که مدیریت آن بر عهده کوروش منصوری است، تا به امروز نسخه های مختلفی را از اونتادور معرفی کرده است. مدل J.S.1 Edition که به سفارش James Stunt (تاجر بریتانیایی) ساخته شده است، حدود ۸۲۰ اسب بخار قدرت دارد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۲.۷ ثانیه ثبت می کند. منصوری در معرفی نسخه های مختلف از اونتادور به مدل ۱۲۵۰ اسب بخاری هم اشاره کرده است.
با این تفاسیر می توان فهمید که بحث تیونینگ هیچ وقت انتها ندارد و همیشه افرادی هستند که خلاقیت دیگران را به اوج می رسانند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

حسین دلاور- روزنامه دنیای خودرو

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.