شرط تردد خودروهای هیبریدی در محدوده طرح ترافیک

 شرط تردد خودروهای هیبریدی در محدوده طرح ترافیک

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مدتی است که پای خودروهای هیبریدی بیش از پیش به خیابان های کشور باز شده است. این خودروها با توجه به پیشرانه های مدرن خود مصرف سوخت بهتر و آلایندگی کمتری نسبت به سایر اتومبیل ها دارند. به همین جهت بسیاری از فروشندگان هنگام فروش این خودروها ادعا می کنند که مالکین می توانند به راحتی وارد طرح ترافیک و زوج و فرد شوند.

به گزارش دیجیاتو سرهنگ مسعود جبارزاده رییس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در مصاحبه با ایسنا گفته که ادعای ذکر شده به نوعی هم درست بوده و هم غلط است؛ زیرا خودروهای هیبریدی به شرطی می توانند وارد محدودیت های ترافیکی شهر تهران شوند که مالکین آنها از قبل نسبت به ثبت پلاک خودروی خود به عنوان خودروی دارای مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد اقدام کنند.

 شرط تردد خودروهای هیبریدی در محدوده طرح ترافیک

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تا پیش از ثبت پلاک خودرو، خودروهای هیبریدی اجازه ورود به محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک را نداشته و در صورت ورود مشمول جریمه خواهند شد، افزود: متاسفانه برخی از شرکت‌ های فروشنده خودروهای هیبریدی اینگونه القا می کنند که خریدار پس از خرید و شماره گذاری، می تواند وارد محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک شود که این برداشت درست نیست و همانطور که اشاره شد باید مراحل این کار طی شود.

سرهنگ جبارزاده درباره اینکه آیا صدور مجوز هزینه اضافی هم در پی دارد یا خیر گفت: در حال حاضر نیازی به پرداخت هزینه طرح ترافیک نیست و مجوز ورود به این محدوده برای این دسته از خودروها رایگان خواهد بود، اما حتما باید مراحل آن طی شود.

او با اشاره به رقم جریمه یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومانی یک خودروی هیبریدی به دلیل ورود غیر مجاز به محدوده طرح ترافیک گفت: اگر مالک خودرو پس از شماره گذاری با مراجعه به سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران مجوزهای لازم را دریافت می کرد، این اتفاق نمی افتاد. از آنجایی که فرد مورد نظر چنین کاری نکرده، دوربین ها تخلف وی را ثبت کرده و باید جریمه صادر شده را پرداخت کند.

 شرط تردد خودروهای هیبریدی در محدوده طرح ترافیک

در واقع می توان گفت که علیرغم گذشت بیش از دو سال از عرضه اولین مدل خودروهای هیبریدی در بازار کشورمان، تاکنون پلیس روند اداری و مراحل مربوطه به تردد خودروهای هیبریدی در محدوده طرح ترافیک را به شکل عمومی اطلاع رسانی نکرده بود و فروشندگان نیز آگاهانه یا ندانسته از این شرایط، با وعده و وعید خود مبنی بر اجازه تردد در این محدوده، موجبات جریمه های سنگین خریداران را پدید آورده اند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.