نسخه الکتریکی ب ام و X3 معرفی شد

نسخه الکتریکی ب ام و X3 معرفی شد
ب ام و تا به حال محصولات الکتریکی خود را از محصولات اصلی خود جدا نگه میداشت اما حالا با معرفی نسخه الکتریکی X3 در نمایشگاه بین المللی پکن ۲۰۱۸ با عنوان کانسپت iX3 سعی دارد این دو بخش را در کنار هم قرار دهد.
طراحی این خودرو بیشتر شبیه به کراس اوور های معمولی است اما چند نکته وجود دارد که میتوان تفاوت این نسخه را با مدل های دیگر متوجه شد، مانند جلو پنجره مشبک همراه با رنگ آبی که خود علامتی برای مشخص شدن یک خودروی الکتریکی است.
همانطور که گفته شد این خودرو با رنگ های آبی همراه است که علاوه بر جلو پنجره، در کناره های خودرو و پایین فضای سپر عقب هم به چشم میخورد. برای رنگ خودرو نیز ب ام و تصمیم گرفته تا از رنگ نقره ای Moonstone مات استفاده کند تا در کنار چرخ های خاص این خودرو در ذهن ها ماندگار شود.
iX3 از سیستم الکتریکی نسل پنجم این شرکت آلمانی بهره میبرد که توان تولید ۲۷۰ اسب بخار (۲۰۰ کیلووات) را دارد که در مقایسه با نسخه بنزینی این خودرو یعنی مدل X3 xDrive30i قدرت بالاتری دارد. همچنین به لطف وجود باتری بزرگ ۷۰ کیلووات ساعتی خود این خودرو میتواند مسافت ۴۰۰ کیلومتر را با هربار شارژ خود طی کند.
اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که نگران مدت زمان شارژ باتری های این خودرو هستید، جالب است بدانید که ایستگاه های شارژ سریع ب ام و میتوانند باتری ولتاژ بالای این خودرو را تنها در مدت زمان ۳۰ دقیقه به صورت کامل شارژ کنند.
طبق گزارشات ب ام و تایید کرده است که این خودرو با سرمایه گذاری مشترک با برلیانس چین تولید خواهد شد. در حال حاظر هیچ صحبتی از بازار های دیگر به میان نیامده است اما بعید نیست که این خودرو در خط تولید های Spartanburg آمریکا هم دیده شود. با این حال میتوان انتظار داشت رویکرد میشابهی در مورد مدل های دیگر این شرکت آلمانی پیش گرفته شود.
در پایان گفتنی است که این خودرو در حال حاظر تنها یک خودرو مفهومی است و غیر قابل فروش است، اما امید است که نسخه نهایی این خودرو در سال ۲۰۲۰ قابل عرضه باشد. سال آینده ب ام و نوید معرفی مجموعه خودرو های iNext خود را داده است که محصولات الکتریکی رده بالای این شرکت خواهند بود. گفته میشود که این سری از خودرو ها توان پیمایش مسافت ۷۰۰ کیلومتر را با هربار شارژ خود دارند و از سیستم رانندگی خودکار پیشرفته بهره میبرند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

علی همایونی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.