تست سرعت سریع ترین کوروت + ویدیو

تست سرعت سریع ترین کوروت + ویدیو
سال گذشته یعنی زمانی که شورلت کوروت ZR1 2019 را معرفی کرد،نهایت سرعت توسط کمپانی ۳۴۱ کیلومتر بر ساعت اعلام شد و حالا کمپانی با انجام تست سرعت در پیست تست Papenberg آلمان ، این عدد را بصورت تصویری و رسمی به ثبت رساند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

در پیست Papenberg برای ثبت نهایت سرعت اندازه گیری ها دو بار و در دو جهت مخالف صورت می گیرند.به این ترتیب که ثبت رکورد یک بار موافق با جریان باد ثبت می شود و بار دیگر اندازه گیری ها مخالف جهت وزش باد انجام می شوند.در پایان هم از دو عدد بدست آمده میانگینی گرفته می شود تا نهایت سرعت رسمی و استاندارد هر مدل بدست بیاید.

در ویدیو ضبط شده توسط کمپانی در قسمت بالا زمان ثبت شده نمایش داده می شود و در گوشه تصویر فضای داخل کابین به نمایش گذاشته شده و گوشه دیگر تصویر را دور موتور و عدد دنده اشغال کرده است.اما تصویر اصلی به نظر با دوربینی روی سپر گرفته شده است.جذابیت تصاویر در حال حرکت به قدری بالاست که احساس می کنیم با یک بازی کامپیوتری طرف هستیم.
تست سرعت سریع ترین کوروت + ویدیو


نکته مهم در مورد این تست این است که ماشین مورد تست بال استاندارد دارد و در صورتی که بال بلند که بصورت آپشن قابل سفارش است را داشت سرعت می توانست ۱۶ کیلومتر بر ساعت بیشتر باشد.

کوروت ZR1 اولین تست را در جهت وزش باد با سرعت ۳۴۵.۸۱ کیلومتر بر ساعت در دنده هفت و با دور موتور ۵۴۰۰rpm به پایان می رساند و تست دوم با سرعت ۳۳۸.۲۸ در دنده هفتم و با دور موتور ۵۳۰۰rpm در خلاف جهت باد به پایان می رسد.از آنجا که باد یکی از عوامل موثر در اندازه گیری مزان سرعت در تمامی تست ها است این تست با میانگین گیری دو سرعت در جهت و خلاف جهت باد می تواند دقت بالا و خوبی را داشته باشد.

اما آیا ZR1 می تواند سریع تر هم برود؟باید گفت با فضای بیشتر برای تست این خودرو قابلیت رسیدن به سرعت های بالاتر را هم دارد اما کمپانی سرعت این خودرو را تا ۳۴۶ کیلومتر بر ساعت محدود کرده است چرا که تایر های کوروت برای سرعت بیشتر از آن استاندارد سازی نشده اند.
تست سرعت سریع ترین کوروت + ویدیو

این تست به ما نشان می دهد کوروت ZR1 به راحتی به نهایت سرعت خود می رسد حتی در داخل کابین صدای زیادی شنیده نمی شود و اتاق ماشین آرام و بی تکان به نظر می رسد.تلفیق قدرت ۷۵۵ اسب بخاری در دور موتور ۶۳۰۰rpm با گشتاور بالای ۹۶۹ نیوتون متری این نهایت سرعت را رقم می زند.این پارامتر ها محصول عملکرد قوی موتور ۶.۲ لیتری سوپرشارژ و V8 کوروت است و قدرت در این ماشین با دنده دستی ۷ سرعته یا اتوماتیک ۸ سرعته به محور ها منتقل می شود.

در پایان می توانید ویدیوی مربوط به ثبت این رکورد را ببینید.

گروه مستند اسب بخار
محمدرضا پاداش

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.