درگ دیدنی هاچبک های جذاب + ویدیو

درگ دیدنی هاچبک های جذاب + ویدیو
هیوندای i30 N بعد از رونمایی نظر بسیاری از علاقه مندان خودرو را به خود معطوف کرد اما آیا این ماشین می تواند پیروز درگ در برابر گلف GTI شود؟

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

گروه استرالیایی CarAdvice به تازگی ویدیویی از درگ هیوندای i30 N و گلف GTI در کانال یوتیوب خود منتشر کرده تا نشان دهد در بحث شتاب گیری و درگ کدامیک از این دو خودرو عملکرد بهتری دارند.این درگ در سه مرحله انجام می شود.درگ اول با روشن بودن لانچ کنترل انجام می شود،درگ دوم با لانچ کنترل غیرفعال و درگ سوم با ESP غیر فعال انجام می شود.

همانطور که در ویدیو خواهید دید گلف GTI هیچ شانسی در برابر هیوندای i30 N ندارد و در هر سه درگ شکست می خورد.البته این نکته قابل ذکر است که گلف GTI مورد استفاده در این درگ قوی ترین نسخه از این مدل نیست.این نسخه با ۱۵ اسب بخار کمتر نسبت به نسخه خاص گلف GTI قدرت ۲۳۰ اسب بخاری دارد و گیربکس ۶ سرعته دستی و یا گیربکس دوال کلاچ DSG برای این ماشین قابل سفارش است و ما در مورد ماشین مورد نظر ویدیو دنده دستی را در نظر می گیریم.

از طرف دیگر هیوندای i30 N مورد نظر ما قویترین نسخه کمپانی است.با ۲۷۵ اسب بخار قدرت ۴۵ اسب بخار نسبت به رقیب آلمانی برتری دارد.
گرچه که در فیلم در هر سه درگ گلف GTI با اختلاف زیادی بازنده می شود گروه CarAdvice در توضیحات فیلم نوشته است که این رقابت خیلی نزدیک بود چرا که هیوندای i30 N مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۴.۳۶۵ ثانیه و با سرعت ۱۵۸.۶۹ کیلومتر بر ساعت طی می کند و گلف GTI این مسافت را ۱۴.۷۸۷ ثانیه و با سرعت ۱۵۸.۸۹ کیلومتر بر ساعت به پایان می رساند.

در مورد قیمت اما هیوندای i30 N نسبت به گلف GTI در استرالیا ارزانتر است.بالاترین تیپ هیوندای i30 N در استرالیا ۳۹.۹۹۰ دلار قیمت دارد این در حالی است که گلف GTI مورد نظر این ویدیو که بالاترین نسخه GTI هم نیست ۱۰۰۰ دلار گرانتر است.

البته که این رقابت خیلی منصفانه نیست و هیوندای بوضوح قویتر است اما با دیدن این ویدیو می توان فهمید که هیوندای در ساخت هاچبک های جذاب چقدر پیشرفت کرده است.با مدل های دوست داشتنی مثل i30 N و ولوستر N و i30 N فست بک که در آینده به تولید می رسد نمی توانید هاچبک های سری N هیوندای را دوست نداشته باشید.

گروه مستند اسب بخار
محمدرضا پاداش

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.