درگ جذاب پانامرا توربو اس E-Hybrid و آئودی R8 + ویدیو

درگ جذاب پانامرا توربو اس E-Hybrid و آئودی R8
پورشه پانامرا Turbo S E-Hybrid در تئوری یک هاچ بک است ولی این ویدئو نشان می دهد که این خودرو یک هاچ بک ساده نیست.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این شرکت تصمیم گرفت خودرو خود را به سایت Autocar دهد و حال در یک مبارزه با یک خودرو کاملا متفاوت از خود قرار گرفته است. خودرو که برای رقابت قرار گرفته شده چیزی نیست به جز آئودی R8 ده سیلندر در نسخه استاندارد.البته این نکته قابل ذکر است که این قویترین مدل این خودرو نیست و قدرتمند ترین نسخه ۶۰۷ اسب بخار و این نسخه ۵۳۲ اسب بخار است.
و حالا سوال این است چرا در جهان یک خودرو سوپر اسپورت در کنار یک هاچبک هیبرید قرار میگیرد؟ درسته فقط برای تفریح! خب از طرفی کاملا مشخص است که بزرگترین دشمن در قدرت خودرو، وزن است و عوامل دیگری هم در این قضیه نقش دارند ولی نه به اندازه وزن. با وجود اینکه ۷۵۰ کیلوگرم به وزن این خودرو اضافه شده ولی پانامرا با ۶۰۸ اسب بخار قدرت سریعتر در شروع حرکت است.
این چطور ممکن است؟ خب بیایید نگاهی به گشتاور این دو خودرو بیاندازیم. به لطف سیستم هیبرید قدرتمند و البته موتور ۴ لیتر ۸ سیلندر و موتور الکتریکی، پورشه پانامرا خروجی گشتاوری برابر ۸۵۰ نیوتن متر دارد و آئودی موتور بزرگی معادل ۵.۲ لیتر ۱۰ سیلندر ولی موتور برقی کمکی برای شروع حرکت ندارد که از قدرت اولیه موتور می کاهد و گشتاور ۵۴۰ نیوتن متری به شما می دهد و به زبان ساده ریاضی پورشه ۳۱۰ نیوتون متر گشتاور مضاعف دارد.
ولی به هر حال R8 یک سوپر اسپورت است و پورشه پانامرا یک اسپورت لوکس خانوادگی است. پس رقابت نزدیکی می تواند باشد. پورشه پانامرا در این رقابت در سرعت ۰ تا ۱۰۰ سریعتر و در ۱۶۰ کیلومتر هم همچنان سریعتر بود، در این سرعت در میانه مسیر بود در پایان مسیر همچنان پیشتاز بود و با سرعت نهایی ۲۴۳ کیلومتر بر ساعت از خط پایان گذشت.
قطعا این یک زمان عالی برای این خودرو به حساب می آید به ویژه اگر شما خواهان این خودرو لوکس باشد نسخه هیبرید برای شما سریعتر از قبل هم خواهد بود. شتابی ۰ تا ۱۰۰ این خودرو که توسط سایت Autocar ثبت شده برابر با ۳.۱۸ ثانیه است و ۰ تا ۱۶۰ ثبت شده ۷.۵۳ ثانیه می باشد.
قیمت پایه نسخه هیبرید بدون در نظر گرفتن آپشن ها معادل ۱۸۴.۰۰۰ دلار است که حدود ۱۹.۵۰۰ دلار از نسخه استاندارد آئودی ذکر شده گرانتر است و نسخه های سفارشی با اضافه شدن ۷۰ اسب بخار به قدرت ۱۰.۰۰۰ دلار بیشتر از قیمت دریافت خواهند کرد. البته ۲۰ نیوتون متر هم به گشتاور اضافه خواهد شد ولی خب خیلی تفاوتی زیادی در نتیجه درگ به وجود نخواهد آمد.
حال که پانامرا هیبرید در حال معرفی خود است و شما را جذب کرده باید بگویم که همه چیز برای یک خودرو درمورد سرعت و قدرت و درگ های برنده شده نیست و آئودی R8 خودرویی شگفت انگیز است و زیبایی ذاتی این خودرو قابل انکار نیست.

گروه مستند اسب بخار
علی محمودی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.