اپتیما هیبرید با تعرفه های جدید ارزان شد

اپتیما هیبرید با تعرفه های جدید ارزان شد
با اعلام قوانین جدید واردات خودرو و افزایش تعرفه ها، شاهد بودیم که بیشترین میزان تغییر برای تعرفه خودروهای هیبریدی بوده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

قوانین جدید گمرک تا همین چند روز پیش حکم می کرد که باید تعرفه واردات خودروهای هیبریدی بیش از ۱۱ برابر گذشته باشد و همین نکته باعث شد تا در کنار نوسان های بازار ارز و از طرفی ضوابط جدید واردات خودرو، قیمت تمام شده خودروهای هیبرید افزایش پیدا کند. حال با آخرین مصوبه و ابلاغیه هیئت دولت قرار بر این شد تا تعرفه واردات خودروهای هیبریدی ۲۵ تا ۶۵ درصدی به ۵ تا ۲۵ درصد برسد. در نگاه جزئی، مدت کوتاهی است که گمرک تعرفه واردات خودروهای هیبرید کمتر از ۱۵۰۰ سی سی را ۵ درصد در نظر می گیرد و هیبریدی های ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ سی سی تعرفه ۲۵ درصد را دارند.
با تعرفه ۲۵ تا ۶۵ درصدی واردات خودروهای هیبریدی، شرکت اطلس خودرو به عنوان نماینده رسمی کیا کره جنوبی در ایران بهای تمام شده اپتیما هیبرید را ۲۶۶ میلیون و ۸۳۳ هزار تومان اعلام کرده بود. حال که تعرفه واردات این خودرو از ۴۵ درصد به ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است، این شرکت بهای رسمی اپتیما هیبرید مدل ۲۰۱۸ را با در نظرگیری مالیات و هزینه های جاری شماره گذاری و…، ۲۲۷ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان اعلام کرده است.
لذا باید منتظر باشیم تا شرکت های واردکننده خودروهای هیبریدی که هنوز بخشنامه قیمتی را بر مبنا مصوبه جدید اعلام نکرده اند، طی روزهای آتی بهای خودروهای هیبرید خود را کاهش دهند.


کیا اپتیما هیبرید به عنوان یکی از پرفروشترین سدان های نیمه لوکس هیربید در دنیا شناخته می شود که از نظر بسیاری از مشخصات ذاتی و فنی به هیوندای سوناتا هیبرید شبیه است. این خودرو قرار است که از اواخر تابستان سال جاری به دست مشتریان برسد.
کاتالوگ رسمی کیا اپتیما JF هیبرید با مدل ۲۰۱۸ به شرح زیر است:

اپتیما هیبرید با تعرفه های جدید ارزان شد

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.