مدیران خودرو بزرگترین خودروساز خصوصی کشور شد

مدیران خودرو بزرگترین خودروساز خصوصی کشور شد
با اعلام آمار رسمی تولیدات خودروسازان در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۶، مشخص شد که بعد از ایران خودرو و سایپا، شرکت خودروسازی مدیران خودرو به عنوان سومین خودروساز کشور در بحث تیراژ تولید به حساب می آید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این شرکت خودروسازی در سال ۱۳۹۶، هفتاد هزار و ۱۲۸ دستگاه خودرو را با نشان ام وی ام و چری تولید کرده و نسبت به آمار تولید سال ۱۳۹۵ خود، ۲۷.۵ درصد رشد داشته است. طبق آمار رسمی دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت (صنعت،معدن و تجارت)، ام وی ام X22 با تیراژ ۱۹ هزار و ۸۲۴ دستگاه به عنوان پرفروشترین خودرو سال مدیران خودرو شناخته شده است. همچنین بعد از آن ام وی ام ۳۱۵h با تیراژ تولید ۱۴ هزار و ۴۰۰ دستگاه در جایگاه دوم قرار دارد. چری تیگو۵ نیز به عنوان اولین خودرو که با نشان چری در مدیران خودرو از سال ۱۳۹۴ مونتاژ شده است، با ۱۲ هزار و ۸۹۴ دستگاه به عنوان سومین خودرو پر تیراژ این شرکت معرفی می شود. بعد از این سه خودرو به ترتیب ام وی ام X33S، چری آریزو۵، چری تیگو۷، ام وی ام ۵۵۰، ام وی ام ۱۱۰ِS و ام وی ام ۳۱۵ معمولی در رتبه های بعدی تولید مدیران خودرو قرار دارند.
به این ترتیب با آمار تولید بیش از ۷۰ هزار دستگاه خودرو در مدیران خودرو، مشخص است که این شرکت مجددا سوابق سال های اخیر خود را تکرار کرده و همچنان به عنوان بزرگترین خودروساز خصوصی کشور شناخته می شود.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.