5 خودرو که نسخه کانورتیبل برتری نسبت به کوپه دارند

5 خودرو که نسخه کانورتیبل برتری نسبت به کوپه دارند
خودروهای کانورتیبل امتیاز های بالایی را از petrolheads دریافت نمی کنند. دلیل اصلی این موضوع این است که مقاومت سفت و سختی در برابر ضربه و حوادث نخواهند داشت و نسخه کوپه این خودروها امنیت بیشتری را به همراه دارند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در سال های اخیر خودروسازان قدرتمند به دنبال روش هایی برای مقاوم سازی این مدل ها بوده اند یکی از بهترین روش ها تا کنون در نظر گرفته شده شاسی های دارای محور بوده که همان مقاومت را دارند و عملکرد دو مدل کوپه و کانورتیبل در هنگام حادثه تقریبا یکسان است.
سقف های تبدیل شونده جذابیت بصری خود را دارند و طرفداران خاصی هم به خود جذب می کنند. در این مقاله به ۵ خودرویی که بهترین ساختار در این مسئله دست پیدا کرده اند می پردازیم.

جگوار F-Type کانورتیبل
5 خودرو که نسخه کانورتیبل برتری نسبت به کوپه دارند
جگوار F-Type یکی از جذابترین خودروهای اسپورت است که طراحی منحصر به فرد، منحنی ها و خطوط شکسته زیبایی همراه است. این خودرو خیلی به طراحی ای شبیه به جگوار کلاسیک E-Type ندارد، اما تقریبا در یک سطح از جذابیت برای طرفداران جگوار است.و یک تلاش مثبت در جهت ساخت یک خودرو مدرن است، اما نه به اندازه Enzo شرکت فراری که همه معتقد هستند زیباترین خودرو طراحی شده تا به امروز بوده است.
امروز صحبت در مورد E-Type نیست و قصد داریم در مورد F-Type Convertible حرف بزنیم. زمانی که سقف این خودرو روی ماشین قرار دارد نمای خیلی خوبی نیست ولی زمانی که سقف این خودرو پایین می آید چهره F-Type شبیه به یک پوستر تبلیغاتی می شود. خطوط کناری خودرو از گوشه چراغ ها شرو می شود و با یک منحنی خاص تا عقب خودرو امتداد دارد و ظاهر این خودرو را مقداری عضلانی و زیباتر می کند. مدل سقف تاشو این خودرو شما را درگیر این نکته می کند که این یک مدل سوپرسارژر V6 است یا سوپرشارژ V8.

پورشه ۷۱۸ باکستر
5 خودرو که نسخه کانورتیبل برتری نسبت به کوپه دارند
در حالی که ما فکر می کردیم پورشه ۹۱۱ بهترین خودرو در زمینه کوپه است ولی نسخه جدید ۷۱۸ باکستر نسخه جذابتری از ۷۱۸ کیمن است. هر دو ۷۱۸ های کیمن و باکستر در حال حاضر طراحی های بهتری را از نسل قبل خود دارند. مثلا باکستر سقف نازک خود را حذف کرده و از آلیاژ با کیفیت تر و زیبا تری استفاده کرده که واقعا تغییر زیادی در ظاهر و مقاومت خودرو ایجاد کرده.

لامبورگینی Huracan اسپایدر
5 خودرو که نسخه کانورتیبل برتری نسبت به کوپه دارند
این سوپرخودرو باید رانندگی خاصی را برای صاحبان خود داشته باشد. اما در واقع مدل Huracan Spyder ظاهر زیبا تری را به همراه دارد و مسئله فقط حس رانندگی نیست. مدل قدیمی گالاردو هم ظاهر خوبی در خودرو های مدل اسپایدر داشت ولی حالت بدون سقف این خودرو به اندازه هوراکان جذاب نیست.
Hurcan Spyder دارای یک شکل منحنی دار است مانند خیلی از سوپرخودروهای دیگر ولی مدل اسپایدر آن اینگونه به نظر می رسد که سقفش کنده شده .طراحی این سقف به مدل خاصی روی شیشه جلو و کنار را پوشش میدهد که مشخص است شرکت لامبورگینی روی آن کار کرده است.

پاگانی Huayra رودستر
5 خودرو که نسخه کانورتیبل برتری نسبت به کوپه دارند
پاگانی Huayra Roadster گامی بزرگ بعد از پسر زیبای این شرکت Zonda بود. Huayra نه فقط خودرویی زیبا بلکه خودرویی با استاندارد ها و طراحی های منحصر به فرد است.
هیچ شکی در این وجود ندارد که نسخه معمولی این خودرو بسیار زیباست ولی ایتالیایی ها میدانند که یک سوپرخودرو باید باورنکردنی به نظر برسد و به همین دلیل نسخه Roadster این خودرو را ساختند تا گام دیگری باشد در زمینه خاص بودن این هیولا ایتالیایی. در این مورد اگه با دقت به Huarya Roadster نگاهی بیندازید به این نکته میرسید که فقط یک مثل کوچک از این اتومبیل جدا شده و قطعا ساخت این مدل باید سخت بوده باشد. اما جزئیات کوچک و جالبی که باعث می شود رانندها این مدل را بیشتر بپسندند نسبت به مدل سقف ثابت این است که پاگانی با همکاری شرکت Dainese سقف دیگری را با تکنولوژی روز برای این خودرو طراحی کرده که نمایی زیباتر را دارد.

مرسدس بنز AMG GT C
5 خودرو که نسخه کانورتیبل برتری نسبت به کوپه دارند
Mercedes-AMG GT C یکی دیگر از نوادگان اسپورت شرکت مرسدس است. این خودرو مقدای زیادی از قطعات خود را از برادر بزرگتر خود AMG GT R الهام گرفته و نمونه قدرتمند تری از AMG GT S است. AMG GT C یک خودرو سرگرم کننده و جذاب است اما محفظه های ورودی های توری در جلو و کنار این خودرو جذابیتی به اندازه سقف تاشو بودن به این خودرو اختصاص داده حتی به اندازه کاپوت بلند جلویی این ماشین و قسمت پشت سرنشین و محفظه سقف این خودرو.
خب به نظر شما هم سقف تبدیل شونده این پنج خودرو جذابتر است از مدل سقف ثابت؟ لطفا مارو از نظر خودتون در بخش نظرات مطلع سازید.

علی محمودی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.