ثبات کیفی خودروهای داخلی

ثبات کیفی خودروهای داخلی

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

آخرین گزارش کیفی خودروهای داخلی در سال ۹۶، در شرایطی منتشر شد که طبق آن، سطح کیفی خودروها به لحاظ ستاره‌بندی، تغییری در مقایسه با گزارش قبل از آن نکرده است.
در این گزارش که از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تهیه شده و به اسفندماه ۹۶ مربوط می‌شود، در مجموع ۳۷ خودرو سواری تولید و مونتاژ داخل مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته و طبق معمول، بر اساس بازه قیمتی و ستاره‌های کسب شده، در پنج دسته مختلف تقسیم شده‌اند.

در اسفند ماه ۱۳۹۶ تعداد ۸۶۶۶۴ دستگاه خودرو تولید گردید که ۹۹ درصد از حجم تولیدات به خودروهای گروه سبک و یک درصد دیگر به خودروهای گروه سنگین اختصاص دارد. خودروهای تولیدی کشور در این ماه، شامل ۴۳ مدل خودرو در گروه سبک و ۱۱ مدل در گروه سنگین می باشد.

گروه سبک:
١- بخش وانت: در این بخش در سطح قیمتی ۲، خودروی وانت تندر با اخذ ۳ ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص داده است.
۲- بخش سواری در این بخش، در سطح قیمتی ۱ خودروهای پژو ۲۰۰۸، نیومزدا ۳ و گرند ویتارا، در سطح قیمتی ۲ خودروهای کیا سراتو و هیوندای ۱۲۰ ، در سطح قیمتی ۳ خودروی آسا B۳۰ و در سطح قیمتی ۴، رنو ساندرو، تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک، پژو ۲۰۷ اتوماتیک، و پارس تندر با اخذ ۴ ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند.

جدول سطوح کیفی خودروهای گروه سبک-بخش وانت

ثبات کیفی خودروهای داخلی

جدول سطوح کیفی خودروهای گروه سبک-بخش سواری

ثبات کیفی خودروهای داخلی

جدول مقایسه سطوح کیفیت-گروه سبک

ثبات کیفی خودروهای داخلی

گروه سنگین:

۱- بخش باری:

در این بخش، خودروهای کامیونت ایسوزو NMR85، کامیونت ایسوزو NPR75K، کامیون ایسوزو NPR75M ، کشنده ولوو FH500، کشنده اسکانیا G410، کشنده ولوو FH460وکشنده ولوو FM460، با اخذ ۴ ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند.

۲- بخش مسافری:

در این بخش، تنها خودروی تولیدی، اتوبوس بین شهری اسکانیا ۴۲۱۲ مارال است.

جدول سطوح کیفی خودروهای گروه سنگین از تاریخ ۹۶/۱۲/۰۱ لغایت ۹۶/۱۲/۲۹

ثبات کیفی خودروهای داخلی

جدول مقایسه سطوح کیفیت-گروه سنگین

ثبات کیفی خودروهای داخلی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.