تقابل جذاب مرسدس بنز AMG S63 و بی ام وM760 + ویدیو

تقابل جذاب مرسدس بنز AMG S63 و بی ام وM760 + ویدیو
در این ویدیو دو سدان فول سایز لوکس را در مقابل هم می بینیم و نکته جذاب این ویدیو آن است که هردو خودرو آلمانی و بسیار قوی هستند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

اما این دو خودرو شباهت زیادی به هم ندارند برای مثال مرسدس بنز S63 با سیستم محور عقب محرک حرکت می کند این درحالی است که سدان باواریایی به سیستم xDrive یا همان چهارچرخ محرک بی ام و مجهز است.شاید بهتر بود که تیم Carwow در این ویدیو از نسخه ۴Matic مرسدس استفاده می کردند اما این نسخه در بریتانیا یعنی محل فیلم برداری موجود نبوده است.

اما تفاوت دیگر زیر کاپوت این دو خودرو است جایی که مرسدس S63 موتوری V8 دارد اما بی ام و M760 چهار سیلندر بیشتر دارد و از موتوری V12 استفاده می کند.تفاوت قابل ذکر دیگر در مورد این دو خودرو وزن است.بی ام و مورد نظر ما بیش از ۲۰۰ کیلوگرم از رقیب خود سنگین تر است.

از آنجا که در درگ های تخصصی سعی می شود علاوه بر هم سگمنت بودن خودرو ها مواردی دیگر مثل موتور و وزن و… نیز رعایت شود این درگ یک مسابقه استاندارد به حساب نمی آید اما این چیزی از جذابیت تقابل دو برند همیشه رقیب نمی کاهد.

در آغاز درگ و زمان لانچ،بی ام و به لطف سیستم تمام چرخ محرک شروع بهتری دارد و با فاصله ای که از همان ابتدا از رقیب خود می گیرد برد را به دست می آورد.فاصله ایجاد شده تا انتها رفته رفته کم می شود بطوریکه ۷۶۰ در انتها با اختلاف کمی پیروزی را بدست می آورد.بی ام و مسیر ۴۰۰ متر استاندارد درگ را در ۱۱.۳ ثانیه طی می کند و مدت زمان برای مرسدس بنز AMG S63 تنها ۰.۲ ثانیه بیشتر است.

در ادامه ویدیو مسابقه سرعت در حرکت یا درگ در حرکت بین دو خودرو انجام می شود.دو خودرو با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت بصورت موازی و در یک خط حرکت می کنند و با شمارش شتاب گیری ثانویه را انجام می دهند که در این بخش مرسدس با گذشت زمان فاصله را بیشتر کرده و برنده این بخش می شود.

در آخر ویدیو تست ترمز را برای دو خودرو می بینیم که در این تست بی ام و با اختلاف کمی پیروز می شود البته که اختلافات اینچنینی می تواند ناشی از موارد دیگری مثل مهارت راننده باشد.

در انتها شما را به دیدن این ویدیو جذاب دعوت می کنیم.

گروه مستند اسب بخار
محمدرضا پاداش

۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.