درآمد حیرت انگیز بازی GTA !

درآمد حیرت انگیز بازی GTA !
شاید کمی عجیب بنظر برسد اما درآمد ساخت فیلم و انیمیشن در مقابل درآمد بازی کامپیوتری GTA بسیار ناچیز است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

بازی GTA همیشه یکی از محبوب ترین بازی های خودرو دوستان بوده است و هرکس علاقه مند به ماشین بود دوست داشت این بازی را تجربه کند اما کمتر کسی است که بداند از فروش این بازی چه میزان سود به دست آمده است.

بازی Grand Theft Auto V یا آخرین نسخه از مجموعه بازی های GTA به عنوان موفقترین سرمایه گذاری در صنعت رسانه به حساب می آید.این بازی محبوب کامپیوتری از زمان ورود به بازار یعنی سال ۲۰۱۳ تا بحال ۹۰ میلیون نسخه فروش داشته است.این تعداد دیوانه وار زیاد است و درآمد کسب شده از فروش آن رقم ۶ میلیارد دلار را نشان می دهد.این میزان درآمد حتی از درآمد ساخت فیلم های پرفروش هالیوودی مثل جنگ ستارگان و حتی آواتار بسیار بیشتر است.

اما نکته عجیب آنجاست که با گذشت ۴ سال از تاریخ ورود این بازی به دنیای رسانه هنوز سوددهی در فروش آن ادامه دارد.آمارها نشان می دهد این بازی ششمین بازی کامپیوتری پرفروش آمریکا در سال ۲۰۱۷ بوده که با گذشت ۴سال از تاریخ انتشار این آمار خیره کننده است.

یکی از دلایل موفقیت GTA آن است که علاوه بر کامپیوتر،امکان بازی در تمام کنسول ها برای این ویدیو گیم فراهم شده و امکان بازی بصورت آنلاین هم به جذابیت های آن برای خریدار می افزاید.

صنعت ساخت بازی در دنیا رشد بسیار سریع و خیره کننده ای را تجربه می کند و بسیاری از سرمایه داران به جای سرمایه گذاری در ساخت فیلم بیشتر به سوی این صنعت می آیند چراکه آمارها نشان می دهد سود زیادی نصیب سرمایه گذار خواهد شد.

در ادامه می توانید آمار های فروش این بازی نسبت به فیلم های پرفروش و همچنین نسبت به بازی های رقیب ببینید.
درآمد حیرت انگیز بازی GTA !

گروه مستند اسب بخار
محمدرضا پاداش

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.