تنهایی آفرود نروید!

تنهایی آفرود نروید!
سال جدید شروع شد و دوباره خبری ناگوار جامعه طبیعت گردان را در بهت فرو برد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

بسیاری فکر می کنند چون یک خودرو آفرودی قوی دارند و همیشه در فضای مجازی، خودروشان به عنوان یکی از بهترین خودروهای طبیعت گردی معرفی می شود، بدون نیاز به آموزش و دانستن قواعد آفرود، می توانند به هر جا که دوست دارند سفر کنند.
چند روز پیش سه نفر با یک دستگاه تویوتا FJ کروزر به سمت مرنجاب و دریاچه نمک راه می افتند. بعد از رسیدن به این منطقه و ورود به دریاچه، خودروشان در زمین های سست و چسبنده گیر می کند و راهی برای فرار خودرو از این شرایط نداشته اند. دو نفر از سرنشینان این خودرو با پای پیاده به سمت جاده معدن می روند و بالاخره می توانند خود را نجات دهند. اما وقتی که برای نجات خودرو و راننده به محل گیر کردن FJ کروزر بر می گردند، می بینند که خبری از راننده نیست و تنها رد پاهای وی در جهت عکس مسیر بر روی زمین نقش بسته است. با گذشته چند روز جستجو هنوز خبری از راننده این خودرو نیست و همچنان تلاش ها برای پیدا کردن او ادامه دارد. در مراحل جستجو از هلیکوپترهای امدادی، موتورهای ATV، خودروهای آفرودی تجهیز، تیم های پاراموتور و… استفاده شده است و طی این روزها هموطنان طبیعت گرد و آفرودر برای امداد رسانی و رساندن موارد مورد نیاز به منطقه حادثه رفته اند.
بارها از جانب اساتید آفرود و همچنین رانندگان حرفه ای این خودروها اعلام می شود که هیچگاه با بهترین خودرو هم تنهایی آفرود نروید. حتی اگر هم حرفه ای ترین فرد روی زمین هستید، هیچگاه نباید برای آفرود به تنهایی سفر کنید. همیشه در سفرهای آفرودی فقط خودرو مناسب کافی نیست. بلکه باید تجهیزاتی چون قطب نما، GPS، تلفن ماهواره ای، وینچ، لاستیک های مخصوص، تسمه، قلاب، مواد غذایی کافی و… همراه شما باشد. اگر هر کدام از این وسایل در ابتدایی ترین نسخه ها در کنار این هموطنان در اتفاق پیش آمده بود، هیچگاه چنین رخدادی روی نمی داد که بعد از چند روز هنوز راننده خودرو پیدا نشده باشد.
برای همین است که همیشه می گویند؛ تنهایی آفرود نروید!

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.