یک گام به جلو ، یک گام به عقب

یک گام به جلو ، یک گام به عقب

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

در جلسه هیات دولت که روز یکشنبه هفته جاری برگزار شد، در‌نهایت وضعیت خودروهای با قیمت بیش از ۴۰ هزار‌دلار که در گمرک ‌مانده‌اند، مشخص شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، در آخرین روزهای کاری سال ۹۶، درحالی‌که واردکنندگان در سخت‌ترین شرایط قرار دارند و همچنین واردکنندگان خودروهای به‌اصطلاح لوکس بعد از بسته شدن ثبت‌ سفارش‌ها و تصویب آیین‌نامه جدید واردات، متحمل بیشترین خسارت شده‌اند، روزنه‌های امیدی برای این بخش از دست‌اندرکاران صنعت و تجارت خودرو باز شد، البته این روزنه امید نیز با سختی و دشواری زیادی روبه‌رو است‌.

در جلسه هیات دولت که روز یکشنبه هفته جاری برگزار شد، در‌نهایت وضعیت خودروهای با قیمت بیش از ۴۰ هزار‌دلار که در گمرک ‌مانده‌اند، مشخص شد.

این خودروها مجاز خواهند بود از گمرکات ترخیص شوند البته به شرط اینکه ۴۰‌درصد تعرفه مازاد بر میزان تعرفه حجم موتور خود را به دولت بپردازند، از آنجایی‌که اکثر خودروهای پریمیوم بازار ایران، بعد از ممنوعیت واردات خودرو با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی در سال‌۹۲، با حجم موتور پایین و موتورهای ۲۰۰۰ سی‌سی توربو به بازار عرضه می‌شوند، می‌توان به‌طور کلی گفت از میان خودروهای با قیمت بالاتر از ۴۰هزاردلار مانده در گمرک، به‌غیر از لکسوس ان‌ایکس ۳۰۰ هیبرید همگی از موتور‌های ۲۰۰۰‌سی‌سی بهره می‌برند.

طبق آیین‌نامه جدید واردات خودرو ، میزان تعرفه برای این حجم موتور ۷۵‌درصد است اما با مصوبه روز یکشنبه هیات دولت، این خودروها باید ۴۰‌درصد تعرفه گمرکی مازاد برای ترخیص شدن بپردازند که مجموع تعرفه گمرکی آنها را به ۱۱۵‌درصد می‌رساند، بدین‌ترتیب این مصوبه باعث افزایش بیشتر قیمت این خودروها در بازار خواهد شد.

اما مشکل زمانی پدیدار می‌شود که وارد‌کنندگان تعداد زیادی از این خودروها را از قبل پیش‌فروش کرده‌اند حال با این وضعیت باید با تعرفه جدید، مبلغ ما‌به‌التفاوت را شخصا پرداخت کنند یا این مبلغ را از مشتریانی که قبلا این خودروها را خریداری کرده‌اند و در انتظار تحویل هستند، بگیرند؟!

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.