میتسوبیشی ASX مدل 2018 چه تغییراتی کرده است؟

میتسوبیشی ASX مدل 2018 چه تغییراتی کرده است؟
این روزها وقتی میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۱۸ را در خیابان می بینیم، فکر می کنیم که همچنان این کراس اوور مانند گذشته خود است و تغییرات آن تنها به ظاهرش ختم می شود.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

اما با نگاهی دقیقتر می توان فهمید که امروز ASX مدل ۲۰۱۸ از نظر امکانات رفاهی و ایمنی تا حدی نسبت به مدل های قبلی ارتقا پیدا کرده و در حال حاضر به عنوان یکی از کاملترین کراس اوورهای کمتر از ۲۵۰ میلیون تومان بازار شناخته می شود. میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۱۸، در نگاه اول تغییراتی در سپر جلو و عقب داشته است. سپر عقب این کراس اوور ژاپنی به مراتب جذابتر از مدل ۲۰۱۷ شده و طراحی چراغ و دیفیوزرها نیز بهتر شده است. همچنین دی لایت بر روی سپر جلو نیز ظاهری بهتر دارد و می توان گفت که هماهنگی بیشتری را با طراحی ASX دارد.
اما در بخش امکانات و فنی ASX ارتقا خوبی را با مدل ۲۰۱۸ به خود دیده است. وقتی به کابین خودرو نگاه می کنید، در نگاه اول جایگاه دکمه تنظیم دیفرانسیل نیز تغییر کرده و با کمی دقت بیشتر، متوجه می شوید با بروزرسانی سیستم انتقال قدرت ASX، این کراس اوور در کنار حالت تیپ ترونیک نیز به حالت رانندگی L نیز مجهز شده است. از این پس امکان تعویض دنده ها به صورت دستی تنها با پدال شیفترهای پشت فرمان این خودرو وجود دارد و دیگر نمی توان از دسته دنده نیز استفاده کرد. به جای حالت تیپ ترونیک بر روی جایگاه دسته دنده نیز، حالت رانندگی سنگین و حد فشار گیربکس CVT نیز به آن اضافه شده است. ترکیب جدید پنل تعویض دنده و حالت های آن در ASX مدل ۲۰۱۸ به اوتلندر نیز نزدیکی بسیاری پیدا کرده است. وقتی به داشبورد خودرو هم نگاه می کنیم، شاهد آن هستیم که جایگاه دکمه های کنترل پایداری الکتریکی و گرمکن های صندلی نیز تغییر کرده است.
میتسوبیشی ASX مدل 2018 چه تغییراتی کرده است؟
اما در کنار آینه وسط خودرو پشت شیشه جلو، سنسورها و دوربینی نصب شده است که علاوه بر برف پارککن اتوماتیک و روشن و خاموش شدن چراغ های به صورت خودکار، امکانات امنیتی دیگر را نیز در خودرو فعال کرده است. وجود این قطعه جدید باعث شده تا از این پس ASX مدل ۲۰۱۸ به سامانه نور بالای اتوماتیک نیز مجهز باشد. همچنین این سامانه می تواند به صورت هوشمند در شرایط اضطراری ترمزگیری خودکار را در این خودرو کراس اوور ژاپنی پدید آورد.
در حال حاضر با افزایش تعرفه واردات خودرو و همچنین نوسان بهای ارز، قیمت رسمی میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۱۸ نیز از طرف شرکت آرین موتور پویا نیز ۲۳۹ میلیون تومان اعلام می شود. این خودرو به پیشرانه دو لیتری ۱۴۷ اسب بخار با گیربکس CVT مجهز است و می تواند قدرت را به چهار چرخ خودرو منتقل کند.
برای آشنایی بیشتر با عملکرد فنی میتسوبیشی ASX می توانید ویدیو تست و بررسی این کراس اوور ژاپنی را در فصل سوم اسب بخار، از این بخش تماشا کنید. تنها کافی است که بر روی این متن نیز کلیک کنید.


گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.