سورپرایز پورشه در نمایشگاه ژنو

سورپرایز پورشه در نمایشگاه ژنو
کمپانی پورشه سورپرایز بزرگی برای نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ در دست دارد، در کنار ۹۱۱ GT3 RS فیس لیفت شده کمپانی از کانسپت جالبی رونمایی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

خودرویی به نام Cross Turismo
واگنی تنومند که از خودروی سدان و تمام برقی Mission E که سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه فرانکفورت معرفی شده بود، مشتق شده است.
این خودرو با آلایندگی صفر، ۴.۹۵ متر طول دارد و با سیستم چهار چرخ متحرک مهندسی شده است و از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که مجموعا قدرتی معادل ۶۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کنند. این نیرو باعث می‌شود تا Cross Turismo صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۳.۵ ثانیه طی کرده و صفر تا دویست کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۱۲ ثانیه بپیماید و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. این خودرو برای افراد اسپرتی و اکتیو طراحی شده و اساس طراحی شرکت بر پایه معماری ۸۰۰ ولتی در آن رعایت شده، این بدان معناست که Cross Turismo از قابلیت شارژ سریع برخوردار است. چقدر سریع؟ تنها در ۴ دقیقه شارژ باتری به میزانی خواهد رسید که خودرو را تا مسافت ۱۰۰ کیلومتر پشتیبانی کند!!!


طبق اظهارات Oliver Blume مدیر اجرایی کمپانی در نمایشگاه ژنو این کانسپت بسیار به خط تولید نزدیک است‌. گرچه به نظر بسیار عجیب می‌رسد که این خودرو قبل از سدان Mission E که احتمالا سال آینده وارد بازار خواهد شد، عرضه شود. بنا بر تاریخ رونمایی از Cross Turismo احتمالا این خودرو در بهترین حالت سال ۲۰۲۰ به بازار خواهد آمد.


سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.