مدل S-Edition رنو تلیسمان با قلب تپنده مگان RS توربو

مدل S-Edition رنو تلیسمان با قلب تپنده مگان RS توربو
کمپانی رنو سرانجام بازه ی مدلهای تلیسمان را با مدلی اسپرت تر گسترش داد تا در بازار پاسخی برای رقیبانی همچون Skoda Superb SportLine و فورد Mondeo ST Line و دیگر خودروهای اروپایی در سگمنت D داشته باشد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

خودروی تلیسمان S-Edition در نمایشگاه ژنو به صورت رسمی رونمایی شده و موتوری ۱.۸ لیتری توربو شارژ بنزینی به همراه دارد. این همان موتوری است که در خودروی Megane RS و Alpine A110 به کار رفته است با این تفاوت که برای تلیسمان S-Edition دوباره برنامه‌ریزی شده تا قدرتی معادل ۲۲۵ اسب بخار و‌ گشتاوری برابر با ۲۲۱ پوند بر فیت تولید کند. این موتور با جعبه دنده ای هفت سرعته و دو کلاچه اتوماتیک همراه شده و نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. کمپانی حرفی از ارقام شتاب گیری و سرعت نهایی به میان نیاورده اما ادعا کرده که این موتور لذت رانندگی خاصی را به ارمغان خواهد آورد.
به علاوه، این خودرو با سیستم چهار چرخ فرمان پذیر رنو و سیستم الکترونیکی و تطبیق پذیر تعلیق همراه خواهد بود. هر دوی این سیستم ها به صورت استاندارد عرضه خواهند شد و سواری نرم و بی‌نظیری را به همراه خواهند داشت. در ادامه لیست ادوات استاندارد می‌توان به چراغهای LED هوشمند، رینگ های ۱۹ اینچی، شیشه عقب تیره، آینه های جانبی با قاب مشکی رنگ و برچسب‌های S-Edition در جای‌جای بدنه اشاره کرد.


در داخل کابین فضای اسپرت با روکش چرم مشکی و دوخت قرمز برای صندلی‌ها و داشبورد، ادامه پیدا می‌کند. موکت های طوسی و قرمز با نشان S-Edition تزیین شده‌اند. پدال‌ها اسپرت و با روکش آلومینیومی همراه هستند و جزییات آلومینیومی همه‌جا به چشم می‌خورد.
خانم Sandra Gomes مدیر اجرایی بخش D سگمنت این کمپانی فرانسوی می‌گوید:
با نسخه‌ی S-Edition روح اسپرتی که مشتریان از تلیسمان در این محدوده انتظار داشتند عرضه خواهد شد. موتور ۱.۸ لیتری ۲۲۵ اسب بخاری تلفیقی از اصلاحات و قدرت را ارائه خواهد کرد که لذت رانندگی بیشتری را در پی خواهد داشت.
در حال حاضر رنو مدل استیشن این خودرو را در نمایشگاه ژنو به نمایش درآورده است و از ماه سپتامبر امسال عرضه‌ی این مدل را در سرتاسر اروپا آغاز خواهد کرد. بنا به بازار هر کشور موتورهای دیگر بنزینی و دیزلی برای آینده معرفی خواهند شد که قیمت آنها متعاقباً اعلام خواهد شد.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.