آغاز فروش کوپا توربو 210

آغاز فروش کوپا توربو 210
چند ماهی است که شرکت ریگان خودرو به عنوان زیرمجموعه گروه کرمان خودرو فعالیت خودرو در ارگ جدید اقتصادی بم آغاز کرده است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

این شرکت اولین حضور نمایشگاهی خود را در شهر آفتاب تهران و دومین نمایشگاه خودرو شهر آفتاب تجربه کرد. در آن روزها ریگان خودرو دو محصول هواتی A25 و زوتی کوپا توربو ۲۱۰ را رونمایی کرد. در آن موقع اعلام شد که کوپا توربو ۲۱۰ اولین محصول این شرکت خواهد بود و از اواخر سال جاری این کراس اوور چینی به صورت مونتاژ داخل به دست مشتریان می رسد. حال شاهد آن هستیم که ریگان خودرو در روزهای پایانی سال ۱۳۹۶ پیش فروش این کراس اوور را در سه تیپ آغاز کرده و قرار است که از اردیبهشت سال آینده این خودرو به دست خریداران برسد.
طبق اولین بخشنامه فروش ریگان خودرو، کوپا توربو ۲۱۰ در سه تیپ اکسلنت، رویال و فلگشیپ به بازار عرضه می شود که به ترتیب به پیش پرداخت ۵۰، ۶۰ و ۷۰ میلیون تومانی برای ثبت نام آن نیاز است. سود مشارکت این طرح فروش ۱۸ درصد و سود انصراف آن ۱۵ درصد تایین شده است. همچنین در این بخشنامه ذکر شده است که از اردیبهشت ۹۷ تحویل سری اکسلنت، از خرداد ۹۷ تحویل سری رویال و از تیر ماه سال آینده تحویل مدل فلگشیپ آغاز می شود. آن طور که مشخص است، با توجه به تیپ بندی و میزان سطح امکانات پیش پرداخت و در ادامه قیمت نهایی خودروها نیز مشخص می شود.
اگر مبنا این پیش فروش را قواعد رایج در بازار بدانید، احتمال دارد که بهای رسمی کوپا توربو ۲۱۰ با توجه به تیپ بندی ها به ترتیب ۱۰۰، ۱۲۰ و ۱۴۰ میلیون تومان باشد.
کوپا به عنوان یکی از برندهای زیرشاخه کمپانی زوتی چین به حساب می آید که حال همکاری خود را با ریگان خودرو آغاز کرده است. کوپا توربو ۲۱۰ اولین محصول این نشان تجاری است که در ایران مونتاژ می شود و به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو ۱۵۶ اسب بخار با گشتاور ۲۱۰ نیوتون متر مجهز است. همچنین طبق اعلام سایت رسمی ریگان خودرو، گیربکس شش سرعته AT قدرت را به چرخ های جلو می رساند. در بخشنامه فروش ریگان خودور اعلام شده که کوپا توربو ۲۱۰، گارانتی ۷ ساله دارد و امکاناتی نظیر سقف پانارومیک، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، استارت دکمه ای، صفحه آمپر تمام دیجیتال TFT، نمایشگر لمسی وسط، ترمزپارک برقی، سنسور پارک جلو و عقب، فرمان کمکی برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی های جلو برقی، تودوزی چرم مصنوعی، سنسور نور و باران، گرمکن صندلی های جلو، ستون فرمان تلسکوپی چهار حالته، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سیستم تهویه دوگانه، کروزکنترل و… در این کراس اوور چینی وجود دارد.
با اینکه نشان کوپا به عنوان زیرشاخه لوکس زوتی شناخته می شود و از طرفی محصولات آن در بازار چین به عنوان خودروهای لوکس، بادوام و پرآپشن شناخته می شود، اما روند فعالیت ریگان خودرو به شکل عجیبی نامفهوم و غیر قابل تشخیص است. این شرکت در حالی شرایط فروش خود را اعلام کرده که هنوز در سایت رسمی این شرکت اطلاعات و کاتالوگ رسمی برای مدل ها و تیپ های کوپا توربو ۲۱۰ اعلام نکرده است. همچنین هنوز نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش این شرکت مشخص نبوده و از بُعد رسانه ای، هیچ اطلاعاتی در خصوص روند فعالیت و احداث خط تولید این شرکت نوپا در دسترس نیست. یکی دیگر از ضعف های سیستمی در ریگان خودرو این است که این شرکت نوپا با آوردن یک برند ناآشنا و جدید در ایران، به سبک قدیمی قصد جذب مشتری را دارد. در شرایط فعلی شرکت های واردکننده و خودروساز همه به این نتیجه رسیدند که ابتدا باید زیرساخت های شناخت مشتری با محصول فراهم شود. به عنوان شوروم و نمایندگی مرکزی برای دیدن خودرو وجود داشته باشد و در گام بعد امکان تجربه رانندگی اولیه برای علاقه مندان و مشتریان فراهم گردد. همچنین معرفی محصول از طریق شبکه های اجتماعی و اعلام مشخصات دقیق خودرو در سایت رسمی شرکت، جز گام های اول عرضه یک محصول به حساب می آید. در حال حاضر اگر کسی بخواهد کوپا توربو ۲۱۰ را پیش خرید کند، تنها می تواند با اطلاعات تماس بر روی سایت شرکت اقدام به این کار کند و جای مشخصی برای دیدن خودرو و آشنایی با آن هنوز تاسیس نشده است. از طرفی برخی شنیده ها حاکی از آن است که خط تولید ریگان خودرو آنچنان آماده بهره برداری نیست و صحبت های تایید نشده خبر از مونتاژ اولیه کوپا توربو ۲۱۰ در خطوط تولید دیگر شرکت ها به صورت موقت و اجاره ای می دهند.
با این حال امید است که ریگان خودرو بتواند در بهار ۹۷ شماره گذاری و تحویل این کراس اوور جدید را آغاز کند و از طرفی با معرفی درست آن سهمی را در بازار به خود اختصاص دهد. برای کسب اطاعات بیشتر می توانید به سایت riganmotor.ir مراجعه کنید.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.