آیا کپچر جدید به بازار ایران می آید؟+مشخصات

آیا کپچر جدید به بازار ایران می آید؟
کمپانی رنو فرانسه نسخه جدید کپچر را با مدل ۲۰۱۸ به بازار جهانی عرضه کرده است و در آن تغییرات ظاهری و فنی جدیدی نیز دیده می شود. این خودرو با تغییرات جدید توانسته است تا در رده خودروهای M-Crossover دوباره افزایش تقاضا را به سمت کمپانی رنو بیاورد. با توجه به اینکه رنو به صورت رسمی در ایران فعالیت دارد، احتمال می رود تا در آینده نزدیک نیز عرضه کپچر به روز شده نیز در کشور آغاز شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

چندی پیش انتشار برخی تصاویر نشان داد که مهندسان و کارشناسان فنی رنو نسخه هایی از کپچر ۲۰۱۸ را به ایران آورده اند و مراحل تست فنی آن را در کشور طی می کنند. حضور این خودروها در کشور به اوایل سال جاری بر می گردد و این یعنی پیش از عرضه رسمی در بازار اروپا و آسیا، مهندسان ایرانی و فرانسوی تطبیق این کراس اوور کوچک را در کشور آغاز کرده اند. لذا می توان پیش بینی کرد که حضور کپچر جدید در کشور قطعی است و با توجه به فرایند هماهنگ سازی فنی این خودرو با شرایط ایران، نسخه جدید این کراس اوور فرانسوی با عملکرد به مراتب بهتری در مدل های قبلی در کشور حاضر می شود.
اما در کنار بهبود یافت مسائل فنی رنو کپچر ۲۰۱۸ مخصوصا برای بازار ایران، شاهد هستیم که کمپانی رنو نیز در بحث طراحی و امکانات رفاهی ارتقایی را در نسخه جدید کپچر نیز پدید آورده است. در بحث ظاهری شاهد هستیم که الگوی جدید چراغ های C شکل رنو در کپچر ۲۰۱۸ نیز دیده می شود. همچنین در بخش طراحی جلوپنجره، جزئیات سپر، چراغ های جلو و عقب، رینگ ها و… اصول جذابتری در نسخه جدید این خودرو دیده می شود. در بخش طراحی داخلی هم نوع دوخت صندلی ها و تریم داخلی تغییر کرده و بر روی برخی قسمت های داشبورد و رودری ها دوخت های اسپرتی دیده می شود.
اما قسمت جذاب رنو کپچر جدید برای اکثر مشتریان ایرانی، ارتقا در بخش امکانات رفاهی این کراس اوور کوچک است. کمپانی رنو در نسخه جدید کپچر امکان سفارش سقف مونروف یا همان شیشه ای را فراهم کرده است. در کپچر ۲۰۱۸ برای نسخه فول آپشن، امکاناتی نظیر کنسول میانی، رادار نقطه کور، پارک اتوماتیک، سیستم صوتی BOSE، فرمانبر صوتی، سنسور پارک جلو و… نیز اضافه شده است. در مدل ۲۰۱۸ کپچر سیستم نمایشگر خود نیز ارتقا چشمگیری را داشته و کیفیت آن به مراتب بهتر از نسخه های قبلی است. همچنین امکان انجام اکثر تنظیمات خودرو نیز به روی نمایشگر آمده و سیستم آن از سری RLink شده است.


در بخش پیشرانه همچنان موتور ۱.۲ لیتری توربو ۱۲۰ اسب بخار با گشتاور ۲۰۵ نیوتون را دارد که توان آن توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود. گویا در نسخه سفارش بازار ایران، سامانه ترمز و برنامه ریزی گیربکس نسبت به نسخه قبل ارتقا پیدا کرده و عملکرد بهتری را نسبت به مدل های ۲۰۱۷ دارد. مزیت این پیشرانه برای کپچر این است که در کنار ارائه قدرت مناسب برای کپچر جدید می تواند مصرف سوخت کمتر از ۵.۵ لیتر را در جاده ها داشته باشد. همچنین کپچر جدید می تواند در شرایط استاندارد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت کمتر از ۱۰.۹ ثانیه را ثبت کند و به حداکثر سرعت ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت برسد.
اما در نهایت می توان گفت که حضور رنو کپچر جدید با مدل ۲۰۱۸ در ایران به قطعیت نزدیک شده است. ولی سوالی که این چند وقته پیش آمده است، عرضه این محصول توسط کدام شرکت انجام می شود؟ شرکت ایران خودرو در چند سال گذشته کپچر را با مدل های مختلف به بازار کشور عرضه کرده و نحوه ورود این خودرو به بازار همیشه به صورت وارداتی بوده و هیچگاه به مرحله تولید و مونتاژ نرسیده است. برای همین برخی احتمال می دهند که اینبار سیاست رنو، کپچر ۲۰۱۸ را به دستان نگین خودرو بسپارد. در گذشته اتفاق افتاده بود که خودرویی چون رنو کولئوس نسل قدیم، بعد از مدتی از پارس خودرو به نگین خودرو آمد و توانست فروش به مراتب بهتری را تجربه کند.
ورود رنو کپچر ۲۰۱۸ به بازار کشور آن با عرضه یک شرکت خصوصی می تواند این کراس اوور کوچک رنو را به بازی رقابت با خودروهایی چون سانگ یانگ تیوولی، نیسان جوک و پژو ۲۰۰۸ بازگرداند.
مشخصات نسخه فول آپشن رنو کپچر جدید (۲۰۱۸)
موتور ۱.۲ لیتر چهار سیلندر توربو
۱۲۰ اسب بخار با گشتاور ۲۰۵ نیوتون متر
گیربکس شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه
دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۱۰.۹ ثانیه
حداکثر سرعت تایید شده: ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت
فرمان کمکی برقی
مصرف سوخت در حالت اقتصادی ۵.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
استارت دکمه ای
سوییچ کارت مخصوص رنو
کروزکنترل و محدودکننده سرعت
تنظیمات سیستم صوتی از پشت فرمان
فرمانبر صوتی
کنسول میانی
سقف شیشه ای مونروف
سنسور نور و باران
چراغ های جلو LED
نور گسترده در پیچ ها
مه شکن جلو و عقب
دی لایت C
سیستم صوتی و تصویری Rlink با باندهای Bose
سنسور پارک جلو و عقب
رادار نقطه کور
سیستم کنترل پایداری الکتریکی
۴ کیسه هوا
پشت آمپر دیجیتال و آنالوگ
کامپیوتر سفر
سیستم تهویه اتوماتیک
سیستم پارک اتوماتیک و خروج از پارک
اتصال مستقیم گوشی به خودرو
تودوزی چرم و پارچه ترکیبی
گرمکن صندلی های جلو
آینه های تاشو برقی

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.