بورگوارد در یک قدمی بازار + ثبت نام تست درایو


شرکت کیان موتور وارنا به عنوان نماینده رسمی بورگوارد در ایران شناخته می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این شرکت در نیمه اول سال جاری به صورت رسمی قرارداد همکاری مستقیم خود با بورگوارد را در آلمان امضا کرد و با حضور خود در دومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران توانست نگاه های زیادی را به سمت خود بکشاند. تصاویر گرفته شده خبرنگار «گروه مستند اسب بخار» در اواخر هفته گذشته نشان می دهد که شرکت کیان موتور وارنا پس از چند ماهی است خودروهای بورگوارد را به جاده های کشور آمده تا تست فنی و تطبیق آن ها را با توجه به شرایط ایران انجام دهد. به گزارش منابع نظارتی رسمی، شرکت کیان موتور وارنا نماینده رسمی بورگوارد در ایران است و از این پس می تواند پیش فروش و فروش محصولات این نشان تجاری را در ایران داشته باشد.
بر اساس تصاویر گرفته شده در روز پنج شنبه هفته گذشته، یک دستگاه BX5 این برند در سعادت آباد تهران حضور داشته و گویا قرار است که کیان موتور وارنا، یکی از شعب و دفاتر خود را به این محدوده انتقال دهد. طبق بررسی های انجام شده بورگوارد BX5 به عنوان یک کراس اوور دو دیفرانسیل به عنوان ارزانترین محصول این خودروساز شناخته می شود و قرار است طی هفته های آتی پیش فروش و عرضه آن در بازار ایران به صورت وارداتی آغاز شود. هنوز به رسمی اعلام نشده که خودروهای بورگوارد با چه قیمتی به بازار کشور می آیند.
نشان بورگوارد به عنوان یکی از قدیمیترین خودروسازان کشور آلمان شناخته می شود و در طول فعالیت خود به ساخت خودروهای خاص معروف شده بود. این کمپانی بعد از مدت ها غیبت در بازار جهانی، بالاخره با مشارکت فوتون چین احیا شد. بسیاری همکاری بورگوارد و فوتون را مانند همکاری ام جی و سایک می دانند. اما تفاوتی که در احیا بورگوارد به واسطه چینی ها وجود دارد، عدم استفاده از مهندسی چینی در محصولات این برند آلمانی است. همچنین اداره این نشان تجاری همچنان در اختیار مدیران آلمانی بورگوارد بوده و خط تولید این نشان تجاری هم در آلمان و هم در چین راه اندازی شده است. همچنین دولت چین که سختگیری های شدیدی بر تولید خودرو در آن کشور دارد و جایگاه نشان های چینی و غیر چینی را برای خود متفاوت لحاظ می کند، بورگوارد را به عنوان یک خودروساز اروپایی که در چین خط تولید دارد می شناسد و از آن طرف نشان هایی چون ام جی را به عنوان خودروسازانی با اصالت چینی معرفی می کند.
اما این نظرات قانونی رسمی می تواند برای برخی از مردم قابل قبول نباشد و همچنان بسیاری اعتقاد دارند که باید بورگوارد را یک خودروساز چینی دانست. از نگاه این افراد بسیاری از خودروهایی چون پژو ۴۰۰۸، ولوو S90، سیتروئن C3-XR، دی اس۶ و… که عمده تولید آن ها در چین انجام می شود، خودروهایی تماما چینی بوده و نمی توان به نام خودروهای اصیل اروپایی آن را شناخت. اما واقعیت این است، در چنین خودروهایی که خودروهای خارجی (Foreign Brands) در چین شناخته می شوند، در اکثر موارد تامین قطعات از خارج از این کشور انجام می شود و مهندسی و سیاست های کاری برمبنا کشورهایی جز چین انجام می پذیرد.
حال باید منتظر بود و دید که آیا کیان موتور وارنا می تواند بورگوارد را با شان یک خودرو آلمانی به بازار ایران عرضه کند و از طرفی ذات این کراس اوورها می تواند تداعی بخش خودروهای آلمانی باشد؟
شما مخاطبان می توانید برای آگاهی از مشخصات فنی بورگوارد BX5 و BX7 و همچنین ثبت نام جهت انجام تست درایو این خودروها به سایت borgward.ir مراجعه کنید.


گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.