عرضه فولکس‌ واگن I.D. در سال آینده

عرضه فولکس‌واگن I.D. در سال آینده

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

بعد از مدت‌ها انتظار، بالاخره جزئیات جدیدی از فولکس‌واگن I.D. منتشر شده است. این خودرو قرار است در نوامبر ۲۰۱۹ وارد فاز تولیدی شود و کارخانه تولیدی فولکس‌واگن واقع در منطقه ساکسونی در آلمان برای تولید آن انتخاب شده است. ارسال I.D. به صاحبان جدید خود نیز از اوایل ۲۰۲۰ آغاز می‌شود.
به گزارش خودرونویس، مدل I.D. در واقع اولین عضو خانواده تمام‌الکتریکی I.D. است که یک هاچ‌بک ۵ در ۵ سرنشین محسوب می‌شود و سوار بر پلتفرم MEB خواهد بود.
فولکس‌واگن برنامه‌های جسورانه‌ای برای این مدل دارد. هدف آن‌ها رساندن تولید سالانه I.D. به ۱۰۰ هزار دستگاه از سال ۲۰۲۰ است و این برنامه به این دلیل جسورانه است که با وجود هدف بالای تولید، خودرو در آمریکای شمالی عرضه نخواهد شد. در عوض، آمریکا دیگر عضو این خانواده یعنی مدل I.D. Crozz را دریافت خواهد کرد که یک شاسی‌بلند الکتریکی است.

عرضه فولکس‌واگن I.D. در سال آینده

مشخصات فنی اولیه‌ای که از I.D. منتشر شده بود، از مسافت پیمایشی بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر در یک بار شارژ کامل خبر می‌داد. همچنین برای شارژ ۸۰ درصد باتری با استفاده از متود DC Combo، فقط به ۳۰ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت. موتور ۱۲۵ کیلوواتی این خودرو، وظیفه تحرک بخشیدن به محور عقب را دارد. البته گفته شده که زمان عرضه، فولکس‌واگن سیستم تمام‌چرخ محرک را نیز برای I.D. در نظر خواهد گرفت.
صفر تا صد این خودرو در کم‌تر از ۸ ثانیه به وقوع می‌پیوندد و حداکثر سرعت آن به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می رسد. فولکس‌واگن اگرچه هنوز قیمت رسمی این خودرو را اعلام نکرده است اما گفته که طرفداران این مدل نباید نگران باشند زیرا I.D. قطعا در بین خودروهای نسبتا ارزان‌قیمت قرار خواهد گرفت.

عرضه فولکس‌واگن I.D. در سال آینده

فولکس‌واگن درباره ویژگی‌های خودران این مدل نیز صحبت کرده و گفته که شاید I.D. در زمان عرضه مجهز به این نوع فناوری نباشد اما با گذشت زمان و از طریق بروزرسانی‌های مختلفی، ممکن است شاهد حضور نوعی سیستم خودران در آن باشیم.
اولین عضو خانواده I.D. دارای طراحی منحصر به فرد خود خواهد بود زیرا فولکس‌واگن قول داده است که نسخه تولیدی این خودرو از زبان طراحی جدید و ظاهر بسیار جذابی بهره می‌برد. کانسپت این مدل از فولکس‌واگن گلف طولانی‌تر و عریض‌تر بود و ارتفاع بیشتری هم داشت. فضای داخلی کانسپت نیز بسیار شبیه به مدل پاسات بود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.