سوناتا هیبرید 2018 به شیکاگو آمد

سوناتا هیبرید 2018 به شیکاگو آمد

کمپانی هیوندای از سوناتا هیبرید و پلاگین هیبرید جدید خود در شیکاگو آمریکا رونمایی کرد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

هردو نسخه هیبرید و پلاگین هیبرید موتوری ۲لیتری و ۴سیلندر دارند که انتقال قدرت در آنها توسط گیربکس ۶سرعته اتوماتیک انجام می شود.مدل هیبرید باطری لیتیوم یون پلیمری ۱.۷۶ کیلووات ساعتی دارد که با موتور برقی با قدرت ۵۱ اسب بخار در کنار موتور بنزینی در مجموع نیرویی ۱۹۳ اسب بخاری را برای این نسخه رقم می زند و مصرف مدل هیبرید در شهر ۶ لیتر،در جاده ۵.۲۲ لیتر و مصرف ترکیبی ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

سوناتا هیبرید 2018 به شیکاگو آمد

اما مدل پلاگین هیبرید سوناتا یا همان PHEV باتری لیتیوم یون پلیمری ۹.۸ کیلووات ساعتی در کنار موتور برقی با قدرت ۶۷ اسب بخار به همراه موتور بنزینی،قدرت ۲۰۲ اسب بخاری را برای سوناتا به ارمغان می آورد و گفتنیست تنها با استفاده از موتور برقی سوناتا پلاگین هیبرید،قادر خواهید بود مسافتی ۴۳ کیلومتری را طی کنید.

سوناتا هیبرید 2018 به شیکاگو آمد


کمپانی برای بهبود عملکرد سوناتا تغییراتی را در طراحی بدنه انجام داده که شامل جلو پنجره،گلگیر و کاپوت می شود که تمام این تغییرات باعث بهبود عملکرد آیرودینامیک ماشین شده و این دو مدل را به بهترین های درگ (با ظریب ۰.۲۴) در کلاس خودشان تبدیل کرده است.

اما در داخل ماشین سیستم سرگرمی و اطلاعات با یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی اولین چیزی است که نظر شما را به خودش جلب می کند.این سیستم قابلیت پشتیبانی CarPlay و AndroidAuto را دارد و در نسخه پلاگین هیبرید کلیه اطلاعات عملکرد موتور برقی و میزان شارژ در این سیستم قابل مشاهده می باشد.

سوناتا هیبرید 2018 به شیکاگو آمد


در مورد آپشن های ایمنی استاندارد در سوناتا باید به رادار نقطه کور،سیستم هشدار خروج از خط و سیستم هشدار خودرو عقب اشاره کرد.همچنین آپشن هایی مثل ترمز خودکار اضطراری،سیستم رانندگی بین خطوط اتوماتیک و چراغ های هوشمند برای این دو مدل قابل سفارش هستند.

گفتنیست فروش مدل هیبرید در سه ماهه نخست ۲۰۱۸ و مدل پلاگین هیبرید در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ در آمریکا شروع خواهد شد.

گروه مستند اسب بخار
محمدرضا پاداش

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.