اگزالت با 508 جدید به حقیقت رسید+مشخصات احتمالی

اگزالت با 508 جدید به حقیقت رسید+مشخصات احتمالی
پژو اگزالت را می توان خاص ترین خودرو حاضر در دومین نمایشگاه خودرو تهران معرفی کرد. این خودرو به عنوان یک طرح کانسپت جذاب به غرفه ایکاپ آمد و توانست بازدیدکنندگان زیادی را به غرفه پژو بکشاند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

در آن موقع طبق بررسی های انجام شده مشخص شد که کمپانی پژو برنامه دارد تا خودرویی حقیقی را بر مبنا پروژه اگزالت به بازار جهانی برای سال ۲۰۱۹ معرفی کند. حال با نزدیک شدن به نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۸، شاهد آن هستیم که نسخه نهایی پژو ۵۰۸ جدید در حال گذراندن آخرین مراجل تست جاده ای است و طبق تایید رسمی پژو، نسل جدید ۵۰۸ در ژنو امسال رونمایی می شود.
برخی احتمال می دهند که ۵۰۸ جدید با نام ۵۰۹ به بازار بیاید و برخی می گویند که نام ۵۰۸ بر روی کلاس D پژو باقی می ماند. بر اساس تصاویر منتشر شده از سایت Motor1، طراحی بیرونی و اصول اصلی این خودرو شباهت زیادی به اگزالت دارد. همچنین تصویر منتشر شده از کابین این خودرو نشان می دهد که طراحی جدید کمپانی DS برای خودرو DS7 کراس بک در پژو ۵۰۸ جدید دیده می شود و از طرفی سبک پشت آمپر خودرو ترکیبی از دی اس و خودروهای جدید پژو است.
با توجه به مشارکت PSA در تامین پیشرانه و قطعات خودرو از یک منبع واحد، احتمال داده می شود که این سدان نیمه لوکس جدید نیز با مشخصات فنی مشابه به سایر خودروهای این گروه به بازار جهانی عرضه شود.
۵۰۸ جدید به عنوان یک سدان نیمه لوکس دیفرانسیل جلو در نسخه پایه بنزینی به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو مجهز است. این پیشرانه می تواند در نمونه های اصلاح شده جدید ۱۸۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۵۰ نیوتون متر تولید کند. همچنین نسخه دیگر این موتور توانایی ۲۲۵ اسب بخار را با گشتاور ۳۰۰ نیوتون متر دارد و گیربکس ۸ دنده اتوماتیک جدید نیز بر روی آن نصب می شود. طبق قواعد گروه PSA، به احتمال زیاد امکان سفارش ۵۰۸ جدید با همان پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو ۱۶۵ اسب بخار و گیربکس ۶ دنده اتوماتیک نیز وجود دارد.
شرکت ایکاپ به عنوان نماینده رسمی پژو در ایران و تشکیل شده از مدیران ارشد پژو و ایران خودرو، در حال حاضر پژو ۵۰۸ فعلی را به بازار کشور عرضه می کند و احتمالا با عرضه رسمی ۵۰۸ جدید با مدل ۲۰۱۹، این خودرو را به بازار ایران می آورد.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.