لوتوس از اندرزگو رفت

لوتوس از اندرزگو رفت
شرکت ایلیاموتور به عنوان نماینده لوتوس انگلیس در ایران شناخته می شود. این شرکت ابتدای فعالیت خود را در خیابان شریعتی تهران آغاز کرد و بعد از آن به خیابان اندرزگو آمد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

اما چند وقتی است که شوروم مرکزی لوتوس در اندرزگو تعطیل شده و هنوز مشخص نیست که بعد از این خیابان و نمایشگاه، کدام نقطه از تهران میزان این خودروهای اسپرت می شود. ایلیاموتور به عنوان یکی از زیرمجموعه های گروه افرا شناخته می شود که پیش از این محصولات ولوو را به بازار ایران عرضه می کرد. اما پس از عدم توانایی در خصوص اخذ نمایندگی رسمی برای ولوو و برخی مشکلات، دیگر به سراغ این نشان سوئدی نرفت و تنها با برند لوتوس در کشور باقی ماند. بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که فرایند اشتباه انتخاب برند و همچنین بازاریابی برای محصولات لوتوس باعث شده تا صرفه ای برای داشتن شوروم برای ایلیاموتور روایت نشود و برای همین پس از توقف عرضه محصولات ولوو، احتمالا این بار هم لوتوس به حاشیه می رود و تنها بحث خدمات پس از فروش آن در کشور از جانب این شرکت قابل بهره برداری است. در این چند ساله فروش لوتوس در ایران بسیار ضعیف سنجیده شده و گویا گروه پشتوانه لوتوس و ولوو در ایران نمی تواند با تیم فعلی موفقیت در عرصه خودرو داشته باشد.
در حال حاضر برای نشان ولوو در کشور حواشی وجود دارد که شرکت داتیس خودرو با داشتن مجوز هیکو اسپورتیو برای آوردن خودروهای این نشان از ولوو به کشور با مشکلاتی مواجه است و از طرفی شنیده می شود که نماینده قبلی ولوو در کشور، یعنی افرا موتور با مذاکرات پشت پرده آن هم نه با ولوو بلکه با مقامات ایرانی می خواهد خودروهای چند سال گذشته این نشان را به بازار عرضه کند و مجوزهای لازم را هم دریافت کرده است. همیشه این سوال پیش می آید که چه طور این برداشت های مختلف از قانون و حمایت از برخی اشخاص، نوعی خلاف قانون از نگاه مردم و کارشناسان است و از آن طرف برخی مسائل شفاف قانونی به صورت یک شبه خلاف قانون از سو مسئولین تلقی می شود؟

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.