آیا ماجرای توقف تولید ساندرو و تندر90 صحت دارد؟

رنو ساندرو اِستِپ وِی یا لیفان X50
چند هفته ای است که برخی رسانه ها خبری را منتشر کرده اند و می گویند که به گفته مدیرعامل شرکت رنو پارس، در آینده نزدیک تولید ساندرو و تندر۹۰ متوقف می شود. حال این سوال پیش آمده که چقدر این خبر صحت دارد و امکان توقف تولید پروژه L90 و B90 در حال حاضر وجود دارد؟

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

ماجرا از آنجا آغاز می شود که در آخرین کنفرانس خبری مدیرعامل رنو پارس در خصوص موفقیت های این گروه و تاثیر آن بر گروه رنو، برخی خبرنگاران این سوال را مطرح کردند که چه زمانی محصولات روز وارد خط تولید خودروساز کشور با نشان رنو می شود و آیا امکان دارد که خودروهای فعلی توقف تولید بشوند؟
رامتین اسماعیلی، مدیرعامل شرکت رنو پارس، در جمع خبرنگاران اعلام کرد: «در حال حاضر ساندرو و تندر۹۰ خودروهایی هستند که استانداردهای داخلی کشور را پاس می کنند. اما با توجه به قوانین جدید و استاندارد ۸۵ گانه برای خودروهای بازار ایران، باید اعلام کنیم که خودروهای فعلی رنو در خط تولیدهای پارس خودرو و ایران خودرو، نمی توانند این استانداردهای را پاس کنند و اگر قرار باشد که اجرایی شدن استانداردهای جدید به قطعیت نزدیک شود، شاهد آن خواهیم بود که ساندرو و تندر۹۰ هم باید توقف تولید شوند. این اتفاق تنها برای خودروهای تولید داخل رنو نمی افتد و بسیاری از خودروهای مونتاژی و تولیدی کشور در خودروسازان دولتی و خصوصی از خط تولید خارج می شوند و باید محصولات جدید جایگزین آن ها بشوند».
اسماعیلی در ادامه افزود: «بر اساس آن چه که اعلام شده است، استانداردهای جدید در اواخر سال آینده اجرایی می شوند و خودروسازان حدود یک سال وقت دارند تا خود را با قوانین جدید هماهنگ کنند. به عبارت ساده اگر این قانون اجرایی شود، بخش عمده ای از خودروهای تولید داخل باید از خطوط تولید خداحافظی کنند و محصولات جدید جایگزینشان شود».
آن چیز که از صحبت های مدیرعامل رنو پارس مشخص است، در صورتی اجرایی شدن استاندارد ۸۵ گانه برای خودروسازان شاهد آن خواهیم بود که در اواخر سال ۱۳۹۸ بسیاری از خودروهای موجود در خط تولیدها از رده خارج می شوند و باید خودروهای جدید به جایشان در مسیر تولید قرار گیرند. اما عجیب اینجاست که برخی افراد تنها به توقف تولید ساندرو و تندر۹۰ بدون اعلام زمان قطعی پرداختند و بیان نشد که با توجه به قوانین جدید، جایی برای تولید خودروهایی چون تیبا، سمند، پژو ۴۰۵، پژو پارس و… نمی ماند.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.