عرضه RX5 از سال آینده + محدوده قیمتی

عرضه RX5 از سال آینده + محدوده قیمتی
خبرها حاکی از آن است که سایک فعالیت رسمی خود را با قدرتی بیشتر در ایران آغاز کرده و برنامه دارد تا در سال ۹۷ محصولات بیشتری را از نشان سایک-ام جی به بازار ایران عرضه کند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

طبق اخبار رسمی همکاری سایک-ام جی با «خودروسازی فردا» تایید شده است و این بار خانواده گرامی عرضه خودرو را به صورت مونتاژ داخل برای مشتریان انجام می دهند. اولین خودرویی که وارد این شرکت خودروسازی در سمنان می شود، سایک RX5 است که به احتمال زیاد با نشان ام جی در ایران عرضه می شود. این خودرو را می توان نسخه به روز شده ام جی GS دانست. طبق برنامه ریزی های دفتر سایک ایران، این کراس اوور قرار است که در نیمه اول سال آینده وارد این خط تولید بشود و عرضه آن از اواخر تابستان آغاز شود.
سایک RX5 تا به امروز، دو بار حضور نمایشگاهی در ایران داشته است. اولین بار توسط شرکت آذویکو به تبریز آمد و برای بار دوم در نمایشگاه خودرو تهران سال ۹۵ حاضر شد. حال به صورت قطعی مشخص شده که این خودرو به سمنانی ها می رسد و گروه گرامی برنامه دارند تا RX5 در ایران تولید کنند.
در سال ۲۰۱۷ میلادی، سایک RX5 به عنوان بیست و یکمین خودرو پرفروش بازار چین شناخته شده و ۲۳۴ هزار و ۴۱۸ دستگاه از آن تولید شده است. در همین سال میان خودروهایی با اصالت چینی، RX5 رتبه نهم را به خود اختصاص داده است. در همین سال هم کمپانی سایک چین به عنوان پرتیراژترین خودروساز چین به حساب می آید و برای چندمین سال پیاپی توانسته تا این جایگاه را حفظ نماید. همچنین نشان سایک به عنوان ده خودروساز برتر دنیا شناخته می شود.
طبق اطلاعات به دست آمده، در نیمه اول سال آینده، RX5 قرار است با قیمتی در محدوده بهای جک S5 اتوماتیک و چری تیگو۷ به بازار کشور عرضه شود. اما هنوز مشخص نیست که این خودرو با کدام پیشرانه و با چه مشخصاتی به بازار ایران می آید.
سایک RX5 در بازار چین با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو ۱۶۶ اسب بخار با گشتاور ۲۵۰ نیوتون متر عرضه می شود که یک گیربکس دو کلاچه ۷ سرعته قدرت آن را به چرخ های جلو می رساند. همچنین این خودرو را می توان با موتور دو لیتری توربو ۲۱۷ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر سفارش دارد. لازم به ذکر است که با توجه به نوع سفارش گذاری بر مبنا منطقه جغرافیایی، می توان RX5 را با پیشرانه دو لیتری توربو ۲۳۵ اسب بخار هم تحویل گرفت. این کراس اوور با پیشرانه دو لیتری به گیربکس دو کلاچه اتوماتیک ۶ سرعته مجهز است که فولترین نسخه آن قابلیت انتقال قدرت به چهار چرخ خودرو را دارد.
در فولترین نسخه سایک یا ام جی RX5 امکاناتی نظیر:
تودوزی چرم
گرمکن صندلی های جلو
نمایشگر ۱۰.۴ اینچی
دوربین ۳۶۰ درجه
سنسور پارک جلو و عقب
استارت دکمه ای
دنده پشت فرمان
فرمان کمکی برقی
سقف پانارومیک
سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه
نمایشگر پشت آمپر دیجیتال
کروزکنترل
شش کیسه هوا
آینه تاشو برفی
سیستم کنترل پایداری
سیستم کنترل حرکت در سراشیبی
سیستم تغییر حالت رانندگی
حالت نیرو مساوی میان چرخ های جلو و عقب
ترمزپارک برقی
درب صندوق برقی
سنسور نور
رادار خطی
و…
دیده می شود.
هنوز مشخص نیست که خودروسازی فردا و دفتر سایک ایران چه امکاناتی را برای RX5 ایرانیزه انتخاب می کنند. اما با توجه به سابقه این خودرو در بازار چین و قیمت احتمالی آن، RX5 رقیب جدی چری تیگو۷، بی وای دی S7، زوتی کوپا، نیسان جوک، سانگ یانگ تیوولی، لوکسژن U5 و U6، رنو کپچر و… می شود.


گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.