لیفان 820 برای تست درایو عمومی

لیفان 820 برای تست درایو عمومی
چند سالی است که کمپانی های مطرح خودروسازی، امکان تست و رانندگی خودرو را قبل از خرید برای مشتریان فراهم می کند. این روزها در کشورهای اروپایی این برنامه های تست به صورت واقعی و در شرایط طبیعی برگزار می شود و مشتری با هماهنگی یکی از نمایندگان شرکت، خودرو را برای بررسی شخصی به خیابان های شهر یا مسیر مورد نظر می برد.
با اینکار مشتری انتخاب راحتتری در خصوص خودرو خواهد داشت و بیشتر با نکات مثبت و منفی آن آشنا می شود. از این طرف بار مسئولیت و پاسخگویی شرکت نسبت به قبل کمتر شده و رابطه دوستانه بهتری بین مشتریان و کمپانی ها برقرار می شود. در نظر داشته باشید که مشتری در حین تست خودرو، با نکته منفی روبه رو شد (مثلا فهمید که مصرف سوخت خودرو نسبه به رقبا کمی بالاتر است). وقتی فرد با این مسئله آشنایی داشته باشد، نکته منفی را می پذیرید و ذهن خود را با نقاط قوت خودرو سرگرم می کند. احتمال آن خیلی کم است که مشتری بعد از خرید، خودرو را به نمایندگی های خدمات پس از فروش بیاورد و از مصرف سوخت بالای آن شکایت کند. زیرا قبلا این مسئله را درک کرده و با آگاهی از نکات مثبت و منفی خودرو را خریده است. از همین جا است که تعصب روی برند و خودرو به درستی آغاز می شود و مشتری می تواند از خرید خود دفاع کند.
لیفان 820 برای تست درایو عمومی
وقتی به شرایط بازار ایران نگاه می کنید، اکثر نارضایتی های از خودرو، به خاطر عدم آگاهی مشتری قبل از خرید ایجاد می شود. مثلا فرد هنوز تجربه ای از رانندگی با کراس اوورها را ندارد و وقتی یک دستگاه از این خودروها را می خرد، تازه متوجه تکان های اتاق CUV و SUV ها می شود. یا ذهنیتی خاص در خصوص گیربکس اتوماتیک دارد و وقتی با گیربکس CVT رانندگی می کند، از خودرو زده می شود و هر جا که می نشیند، می گوید: گیربکس CVT جان ندارد! ولی وقتی شرایطی فراهم شود تا مشتری ایرانی قبل از خرید تجربه ای هرچقدر کوتاه از خودرو به دست آورد، باعث شده تا هیجان First Drive در آن باقی بماند و از طرفی نگاه کاملتری نسبت به خودرو داشته باشد. بعد از اینکه برخی شرکت های واردکننده و خودروساز، تست درایوهایی را برای جذب مشتری بیشتر راه انداختند، شاهد هستیم که این کار برای سایر شرکت ها نیز جالب و مفید واقع شده است و به دنبال راه اندازی این خدمت رفته اند. شاید توقع مشتریان ایرانی بالا رفته است و شرکت ها این نیاز را برای مردم جدی می دانند. البته که این نیاز جز حقوق طبیعی هر خریدار خودرو است که حداقل قبل از خرید قطعی یک بار از رانندگی با آن خودرو تجربه بدست آورد. چند روز پیش یک دستگاه لیفان ۸۲۰ با برچسب های تست درایو مشاهده کردیم که گویا برای نمایندگی یاوری کرمان موتور در اصفهان بود. این نماینده خوش فکر از قاعده ای جهانی برای جذب مشتری استفاده کرده بود و برای رضایت بیشتر مشتریان، یک دستگاه از جدیدترین محصول لیفان در ایران را برای تست درایو عمومی قرار داده است. بدین ترتیب مشتریان قبل از خرید می توانند تجربه ای هر چقدر کم را از رانندگی با لیفان ۸۲۰ بدست آورند و بعد از آن خودرو را بخرد.
حسین دلاور- روزنامه دنیای خودرو

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.