بازگشت رنجر آمریکایی بعد از 7 سال + ویدیو

بازگشت رنجر آمریکایی بعد از 7 سال
درست یک سال پس از اعلام فورد مبنی بر تولید دوباره رنجر برای بازار آمریکا،حالا کمپانی از مدل ۲۰۱۹ این تراک متوسط قبل از نمایشگاه دیترویت رونمایی کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ranger 2019 به طور خاص برای بازار آمریکا طراحی شده و با نگاه کلی به آن با وجود شباهت هایی با پیکاپ های متوسط رقیبان بواسطه جلوپنجره خاص افقی به راحتی می توان تشخیص داد که این پیکاپ تولید فورد است.پس از ۷ سال که فورد تولید این پیکاپ در آمریکا را متوقف کرده بود و اعتقاد بر این داشت که تراک های فول سایز جوابگوی بازار آمریکا هستند،بالاخره فورد تولید این مدل را از سر گرفت و البته در این ۷ سال غیبت برندهای رقیب مثل تویوتا بیکار ننشستند و در این سگمنت تولیدات خود را گسترش دادند و شاید دلیل اصلی این تصمیم برای بازگشت استقبال از پیکاپ های متوسط رقیبان در بازار بود.
تولید رنجر قطعی خواهد بود و اوایل سال ۲۰۱۹ در آمریکا به فروش می رسد.ظاهر این ماشین نسبت به گذشته خشن تر و عضلانی تر شده و با نگاه کلی به آن می بینیم بی شباهت به فورد F-150 هم نیست.
مدیر فروش فورد در مورد بازگشت رنجر می گوید:
فروش این سگمنت در بازار آمریکا از سال ۲۰۱۴ تا کنون افزایش ۸۳ درصدی داشته و ما حالا فرصتی را می بینیم که سال های پیش وجود نداشت و به همین تصمیم به تولید دوباره آن گرفتیم.
بازگشت رنجر آمریکایی بعد از 7 سال


اما چه بر سر رنجر در آمریکا آمد؟

یک دهه قبل در اوج رکود اقتصادی آمریکا میزان تولید F-150 توسعه پیدا کرد و اختلاف قیمت بین رنجر و F-150 کم و کمتر شد.در این زمان بود که کمپانی ترجیح داد مدل پرفروش تر یعنی F-150 را حفظ کند و تولید رنجر را متوقف کند و مسیر مشتریان را به سمت SUV و F-150 عوض کند.اما حالا فورد بین مشتریان F-150 و و رنجر تفاوت زیادی قائل است.مالکار رنجر کسانی هستند که در سطح شهر با خودرو تردد می کنند و با آن به محل کار خود می روند اما مالکان F-150 در واقع با خودروی خود کار می کنند.باید بدانیم رنجر هرگز قابلیت های F-150 ندارد و با هدفی دیگر ساخته شده است.رنجر برای کسانی طراحی شده که تراکی کوچکتر از یک تراک فول سایز می خواهند و قدرتی محدودتر دارد اما هیبت تراک های آمریکایی را می توان در آن دید.


فریم رنجر ۲۰۱۹ از فولاد قوی ساخته شده و سپرهای جلو و عقبهم فولادی هستند.اما زیر کاپوت رنجر ۲۰۱۹ موتوری ۲.۳ لیتری توربوشارژ قرار گرفته با چهار سیلندر خطی و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک انتقال قدرت به چرخ ها را انجام می دهد.هنوز عدد دقیقی در مورد قدرت و گشتاور مشخص نیست. اما همین نوع موتور در موستانگ ۲۰۱۸ قدرتی ۳۱۰ اسب بخاری و گشتاوری ۴۷۰ نیوتونی دارد.
هر دو مدل دو چرخ محرک و چهار چرخ محرک مجهز به دفلاک Dana هستند و دفلاک برقی عقب برای مدل های FX2 و FX4 موجود است. همچنین پکیج آفرود برای نسخه FX4 قابل سفارش است که شامل تایر ها و تجهیزات خاص آفرود میباشد و سیستم مدیریت آفرود مشابه F150 رپتور دارد که شامل مد های مختلف آفرود مثل رانندگی در برف، گل و لای و غیره میشود.
بازگشت رنجر آمریکایی بعد از 7 سال

طراحی داخلی رنجر برای ۵ نفر انجام شده و صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی به صورت آپشن برای این ماشین قابل سفارش خواهد بود. آپشن های قابل سفارش دیگر شامل هات اسپات LTE، خروجی ۱۱۵ ولتی برق، سیستم صوتی B&O، سیستم مسیر یاب و LED های هدلایت و چراغ های عقب میشود. اما آپشن های که این ماشین به صورت استاندارد دارد شامل کروز کنترل، رادار نفطه کور، سیستم ترمز هوشمند، سنسور پارک عقب و غیره میشود.
خط تولید فورد رنجر مدل ۲۰۱۹، اواخر سال جاری میلادی در ایالت میشیگان آمریکا آغاز به‌ کار می‌کند و احتمالاً تا چند ماه دیگر مشخصات کامل این وانت پیکاپ مانند حداکثر قدرت و گشتاور، ظرفیت کشش، مصرف سوخت و قیمت نسخه‌های مختلف منتشر می‌شود. به‌هرحال با وجود مدل‌هایی چون شورولت کلرادو، GMC کنیون، تویوتا تاکوما، هوندا ریجلاین و نیسان فرانتیِر، بازار وانت پیکاپ‌های سایز متوسط آمریکا کمبود چندان زیادی ندارد.

در ادامه می توانید ویدیو مربوط به رنجر ۲۰۱۹ را مشاهده کنید.

گروه مستند اسب بخار
محمدرضا پاداش

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.