تقاضای بالا برای پانامرای هیبرید پورشه را به دردسر انداخت

تقاضای بالا برای پانامرای هیبرید پورشه را به دردسر انداخت
پورشه این روزها درگیر محدودیت در تعداد باطری برای تولید پانامرای توربو S هیبرید است که حالا فروش خوبی را تجربه می کند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

به گزارش خبرگزاری رویترز زمان رونمایی و معرفی پانامرای هیبرید انتظار می رفت که این مدل نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند اما حالا ۶۰ درصد فروش خط تولید پانامرا در اروپا به مدل هیبرید آن اختصاص یافته که این فروش از آنچه پورشه و حتی کارشناسان خودرو تصور می کردند فراتر است.

مدیر کارخانه لایپزیگ پورشه دراین باره می گوید:
در حال حاضر کارخانه توان تولید تعداد کافی برای پاسخ به درخواست مشتریان را دارد و توان تولید سالانه ۸۰۰۰ دستگاه پورشه پانامرای هیبرید وجود دارد اما آنچه ما را محدود می کند تامین کنندگان باطری ها برای مدل های هیبرید هستند و در نتیجه احتمالا مدل های هیبرید با تاخیری ۳ یا ۴ ماهه به دست مشتریان خواهد رسید.

اما زمانی که در فروش مدل هیبرید پورشه مشکلی اینچنین بوجود آمده باید دید در آینده ای نه چندان دور که بیشتر مدل های کمپانی های خودروساز برقی یا هیبرید خواهند بود پورشه برای تامین سفارشات مشتریان چه خواهد کرد.
گزارش ها حاکی از آن است که محدودیت در تامین باطری ها توسط شرکت های تامین کننده تنها مشکل پورشه برای تولید خودروهای هیبرید نیست بلکه علاوه بر آن پورشه نیروی متخصص کافی برای این کار ندارد و در حال پرورش نیروهایی جدید در این زمینه است.

هدف اصلی هر کمپانی خودروساز با معرفی هر مدل رسیدن به فروش بالا برای آن است اما تاخیر در تحویل سفارشات مشتریان چیزی نیست که بازارهای خودرو جهان (به غیر از ایران) به آن عادت داشته باشند.حال باید دید پورشه چگونه مشکل پیش آمده را حل خواهد کرد.

گروه مستند اسب بخار
محمدرضا پاداش

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.