ملاقات با فورد Edge ST مدل ۲۰۱۹ + ویدیو

ملاقات با فورد Edge ST مدل ۲۰۱۹

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فورد Edge ST سال ۲۰۱۹ پنجشنبه معرفی شد. آخرین تکرار از Crossover محبوب فورد و اولین مدل با برچسب ST
مدل Edge ST دنبالFiesta و Focus در قلمروی ST خواهد بود. این مدل قدرت خود را از موتوری ۲.۷ لیتری V6 دو توربو استخراج خواهد کرد که در مدل‌های Fusion Sport و Edge Sport استفاده شده‌است، البته کمی ارتقاء پیدا کرده تا به محدوده‌ی بازدهی ST راه پیدا کند. این موتور در مدل ST قدرتی معادل ۳۳۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۳۸۰ پوند بر فیت خواهد داشت و با جعبه دنده ای ۸ سرعته مجهز به شیفتر پشت فرمان و چهار چرخ متحرک کوپل شده است.

ملاقات با فورد Edge ST مدل ۲۰۱۹

کمپانی فورد هنوز اعداد و ارقامی از کارایی خودرو منتشر نکرده اما با این تشکیلات احتمالاً کمی بهتر از Edge Sport عمل خواهد کرد که صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در ۶.۲ ثانیه با همین موتور و البته ۲۰ اسب کمتر طی می‌کند. اقلامی که برچسب ST همراه خواهد داشت عبارتند از رینگهای ۲۱ اینچی که در مدل اسپرت ۲۰ اینچی بودند، جلو پنجره‌ای پهن‌تر، اگزوز دو طرفه و بدنه‌ای تهاجمی تر.

ملاقات با فورد Edge ST مدل ۲۰۱۹

سابق بر این برچسب ST فقط مختص هاچ بک های کمپانی محسوب میشد و کسانی که این خودروها را داشتند می‌توانستند یک روز را در آکادمی Ford Octane سپری کنند. کمپانی هنوز اعلام نکرده که آیا Edge ST هم با همین گزینه ارائه می‌شود یا خیر اما ما بدمان نمیاد این SUV دو تنی را در پیست مسابقه به چالش بکشیم.

ملاقات با فورد Edge ST مدل ۲۰۱۹

از امکانات دیگر این خودرو می‌توان به استارت استاپ اتوماتیک موتور، امکانات امنیتی متعدد مثل نشانگر نقطه کور، رادار کنترل بین خطوط، چراغ‌های LED جلو و‌ هشدار دهنده برخورد از جلو همراه با ترمز اضطراری خودکار اشاره کرد.
این مدل از تابستان امسال در نمایندگی ها به فروش خواهد رسید. هنوز قیمت این مدل اعلام نشده اما به نظر از قیمت ۳۰.۲۱۵ دلاری مدلهای پایه فعلی خیلی بیشتر نخواهد بود.

گالری تصاویر

گروه مستند اسب بخار
سیاوش مرادی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.